خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه:

مصرف برق در کرمانشاه رکورد زد / قطع برق ادارات پرمصرف

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۷۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان‌کرمانشاه گفت: رکورد مصرف برق در استان طی چند روز اخیر شکسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امیدعلی مرآتی از شکسته شدن رکورد مصرف برق استان کرمانشاه در روزهای اخیر خبر داد و اظهار داشت: پیک بار شبکه در شب گذشته ۷۶۸ مگاوات بود که نسبت به سال گذشته ۳۰ مگاوات اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تغییر ساعت کاری ادارات را طرح خوبی در راستای کاهش مصرف برق دانست و افزود: به دلیل بالا رفتن درجه حرارت در واقع ساعت پیک از ساعت ۱۱ شروع می‌شود و این در حالی است که ادارات تا ساعت ۱۳ دایر هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی ادارات بعد از ساعت کاری سیستم‌های سرمایشی را خاموش نکرده و همین امر سبب افزایش مصرف برق در ساعات پیک خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: ادارات از ساعت ۱۳ به بعد باید ۹۰ درصد بارشان را کاهش دهند که در غیر این صورت مجبور به قطع برقشان هستیم و دیگر جایی برای گلایه مدیران نیست.

مرآتی گفت: از طریق مانیتورینگ در حال پایش این مساله هستیم و اداراتی که نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی پس از ساعت کار بی تفاوت باشند نسبت به قطع برق اداره اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: البته تا کنون نسبت به قطع برق چند اداره اقدام‌شده و امروز نیز ادارات دیگری در دست اقدام‌هستند.

وی بیان داشت: از اواخر خرداد با افزایش شروع گرما، مصرف برق نیز افزایش یافته که اگر مردم مصرف برق را مدیریت نکنند با این روند افزایشی با مشکل مواجه خواهیم شد.

مرآتی قراردادن کولرآبی بر روی دور کند، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، خاموش کردن کولرهای اضافی و عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق در ساعات پیک مصرف دانست.

این مسئول از مردم استان خواست که از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ که ساعت پیک اعلام شده به این موارد توجه داشته باشند تا با مشکل قطعی برق رو به رو نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز