خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان خبر داد:

بخشش قاتل محکوم به اعدامی که همسر خود را با چاقو در بخش سنگر کشته بود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۵۴

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرمحمدی، معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان اظهار کرد: مردی قاتل که ۱۵ سال پیش همسر خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایلنا از رشت؛معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف استان امروز گفت: متهم ۴۸ ساله که در سال ۸۴، در یکی از مناطق بخش سنگر رشت، در نزاع خانوادگی بر سر مسائل مالی، همسر ۳۰ ساله خود را با چاقو به قتل رسانده بود، پس از دستگیری و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرمحمدی افزود: در دوران تحمل حدود ۱۵ سال حبس، بزرگان خانواده و بستگان بارها برای گرفتن رضایت اولیاء دم به خانه مقتوله مراجعه کردند، ولی نتیجه‌ای نگرفتند تا اینکه پرونده برای سازش و گرفتن رضایت، به واحد مصالحه شورای حل اختلاف رشت ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: اعضاء این واحد پس از بررسی پرونده و اظهار ندامت قاتل، با پیگیری‌ها و تلاش های مضاعف در حرکتی خداپسندانه، پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیاء دم و خانواده طرفین، موفق شدند رضایت اولیاء دم مقتوله را جلب کنند.

رییس شوراهای حل اختلاف گیلان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های اعضاء واحد مصالحه قصاص که در طی یک ماه اخیر، پنجمین پرونده قتل را به سازش ختم کردند، گفت: اسلام دینی مبتنی بر صلح و همزیستی مسالمت ‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز