خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه مهر و میراث در شهرستان دامغان

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۷۷

رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان دامغان از تشکیل کارگروه مهر و میراث در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی قاسمی روز چهارشنبه ۱ مرداد ماه ۹۹ با اعلام  این خبر افزود: با توجه به اهمیت همراهی نهادهای مهم از جمله شهرداری‌، شورای شهر ، بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد با اهداف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تشکیل و فعالیت کارگروه مهر و میراث در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی، ترویج و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و حفظ و احیاء میراث‌فرهنگی از وظایف اصلی این کارگروه است.

قاسمی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مجری این طرح، ابراز امیدواری کرد: با استمرار در برگزاری جلسات کارگروه مهر و میراث با هدف توسعه همکاری‌های همه جانبه، ایجاد تعامل بین ادارات ذیربط و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های محلی، فعالان و تشکل‌های مردم نهاد، فعالیت کارگروه مهر و میراث در قالب شیوه‌نامه ابلاغ شده، اجرایی شود.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای ۴۰۰ اثر شناسایی شده تاریخی است و تاکنون ۱۲۶ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز