خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان :

مدیران از طرح‌های نوآورانه جوانان حمایت کنند/ موضوعات مرتبط با ورزش استان را با جدیت دنبال می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۳۶

استاندار گیلان گفت: همواره موضوعات مرتبط با ورزش استان را دنبال کرده و نسبت به رشته‌های ورزشی و ورزشکاران دغدغه ای جدی دارم و پیگیر رفع مشکلات باشگاه ها و تیم های ورزشی هستم.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با اشاره به اینکه امروز کشورمان نیازمند تحولاتی نوآورانه توسط جوانان خلاق و با انگیزه در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عمران و آبادانی است، افزود: بطور قطع جوانان خلاق، نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به جوانان اعتماد کرد و میدان را برای نقش آفرینی آنان باز گذاشت، ادامه داد: تجربه های پیشین و نیز نمونه های اخیر به‌خوبی گویای آن است که جوان ، با پذیرش متعهدانه مسئولیت، نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار می بندد که ایام کرونا یکی از این برهه‌ها بود و می‌توانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه در ایام اخیر، جوانان بسیاری در نقاط مختلف استان‌مان با سرمایه‌های اندک مالی اما با سرمایه های گرانسنگ فکری، ایده و خلاقیت خویش پا به عرصه اقتصاد، تولید و خدمات گذاشتند و دستاوردهایی داشتند که برای کشور مایه مباهات و افتخار شد، افزود: در پنج ماه اخیر جوانان خلاق ، مبتکر ، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در بسیاری از اقلام مورد نیاز وارداتی تحول بیافرینند و علاوه براینکه ما را بی نیاز کردند، تقاضای صادرات به کشورهای دیگر داشتند که مایه سرفرازی کشور است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی هنرمندانه و دقیق از دستاوردهای جوانان این مرز و بوم و نمایش توانمندی ها و قابلیت های آنان می‌تواند امید مردم به آینده را بیشتر کرده و عبور موفق از شرایط سخت را بیش از پیش افزایش دهد، گفت: هر جا که نسل جوان کشور به صورت فعالانه حضور داشت توانستیم به راحتی ، از تنگناها عبور کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور و مسیر توسعه و پیشرفت بیش از پیش نیازمند همفکری، همدلی و انسجام است و در این مسیر حمایت از طرح‌های قابل ارائه جوانان توسط مدیران می‌تواند اثربخش باشد، افزود: جوانان گیلانی در ماه‌های اخیر دلسوزانه به مدد مادران، پدران و همنوعان خویش در مقابله با کرونا آمدند و پرچمدار خدمت رسانی به نیازمندان و تقویت همبستگی اجتماعی شدند و در این راستا می‌کوشند چرخ‌های بهداشت، درمان، آموزش، تولید و صنعت کشور و استان به اقتضای شرایط جدید، بی وقفه بچرخد.

وی توجه به اهمیت موضوع صدور پروانه فعالیت به دلیل نظام مندی فعالیت های سازمان های مردم نهاد جوانان در راستای تقویت، حمایت و توانمندسازی آنها را مهم ارزیابی و اظهار کرد: در این راستا از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید تاکنون یکصد سمن در حوزه جوانان گیلان به ثبت رسیده است.

 زارع افزود: سمن های فعال در حوزه جوانان را فرصتی برای ایران عزیز می‌دانم چراکه ظرفیت مناسبی برای معرفی و شناساندن استعدادهای برتر است و در سطوح بالاتر برای آینده کشور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر توانمندسازی جوانان و نقش‌آفرینی بیشتر آنان اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای ستاد ساماندهی جوانان متناسب با شرایط کنونی و اقلیم استان پیشنهادات خود را به دبیرخانه حول محور این بیانیه ارسال کنند تا به عنوان نقشه راه برنامه‌های امسال و سال آینده در حوزه جوانان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) که به نام روز ازدواج نامگذاری شده ، آن را فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های تبلیغی حول محور ازدواج عنوان و خاطرنشان کرد: عدم ثبت طلاق توسط دفاتر در طول این هفته، اعطای هدایا از طریق اتاق اصناف به مزدوجین این ایام، مشارکت در تأمین جهیزیه نیازمندان، معرفی مزدوجین سال 99 به عنوان افراد اولویت‌دار اشتغال توسط دستگاه‌های متولی و برنامه‌هایی از این قبیل می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی بر ضرورت توجه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت محور قبل، حین و بعد از ازدواج نیز تأکید و تصریح کرد: دانشگاه های گیلان و آزاد اسلامی استان با برگزاری نشت‌های آنلاین مشاوره‌ای و تبلیغی و دستگاه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت خیران و نیز بستر فضای مجازی  با تولید محتواهای آموزنده در رسانه‌ها ،گام‌های موثری برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بردارند.

 استاندار گیلان به تدوین برنامه‌های مختلف حول محور اوقات فراغت توسط دستگاه‌های مرتبط در سال‌های متمادی نیز اشاره و بر لزوم اجرای این برنامه‌ها متناسب با شرایط کنونی به صورت مجازی و آنلاین تأکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه جوانان نامدار و غرورآفرین بسیاری از گیلان در آوردگاه های ملی و بین المللی، درخشیده و نام ایران عزیز و گیلان سرافراز را بر صدر نشانده‌اند که شایسته قدردانی هستند، گفت: همواره موضوعات مرتبط با ورزش استان را دنبال کرده و نسبت به رشته‌های ورزشی و ورزشکاران دغدغه ای جدی دارم.

زارع با بیان اینکه به سهم خود برای رفع مشکلات باشگاه ها و تیم های ورزشی استان که هواداران بسیاری دارند با برگزاری نشست‌های مختلف پیگیری مستمر داشته و دارم، گفت: معتقدم ورزش در گیلان، سابقه ای درخشان و پر تلالو دارد و باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا با مشارکت خیران و فعالان اقتصادی، ورزشکاران و ورزش‌دوستان این استان بتوانند بدون هیچ نگرانی، تنها در اندیشه تعالی ورزش باشند و موجب نشاط و شادمانی مردم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز