خبرگزاری کار ایران

آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا برای تکمیل ۸۱ طرح ملی

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۱۳

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: تکمیل ۸۱ طرح ملی با استفاده از راهکار تهاتر دارایی‌های غیر مولد دولت امسال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید محمد در جریان بازدید از جاده در دست احداث قزوین، الموت به تنکابن اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولت و میزان نقدینگی پیشنهاد کرده‌ایم برای تکمیل طرح‌های عمرانی در دست اجرا از راهکار تهاتر دارایی دولت استفاده شود.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: پیشنهاد قرارگاه خاتم در حال حاضر در سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و امیدواریم با تعیین تکلیف این پیشنهاد، شاهد تسریع در اجرای طرح‌های قرارگاه باشیم.

محمد افزود: البته طرح‌های قرارگاه خاتم فعال هستند و هفته‌ای نیست که افتتاح طرحی در یک منطقه از کشور نداشته باشیم.

وی بیان کرد: با تکمیل ۸۱ پروژه یاد شده هزار و ۷۰۰ کیلومتر ریل، ۷۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۴۰ کیلومتر مترو و یک میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی آب در سدها به طرح‌های بهره برداری شده در کشور اضافه می‌شود.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلومتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز