خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

بازدید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از جاده قزوین، الموت به تنکابن

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۶۵

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز از جاده در حال احداث قزوین، الموت به تنکابن بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در جریان بازدید از کارگاه قطعه یک این جاده که استان‌های قزوین و مازندان را به هم وصل می‌کند، خواستار تسریع در اجرای پروژه شد.

حسین بندعلی زاده مدیر پروژه جاده قزوین- الموت -تنکابن در این بازدید گفت: کل طول این مسیر ۱۶۲ کیلومتر است که در ۶ قطعه تقسیم و آغاز کار شده است.

بندعلی زاده افزود: میزان پیشرفت قطعه یک این طرح در مجموع ۸۱ درصد است و برای تکمیل، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین شدن در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: تونل‌ها تا کیلومتر ۸۵ این جاده احداث شده و از آن به بعد با توجه به ایراد سازمان محیط زیست، پیوست زیست محیطی طرح مورد بازنگری قرار گرفته است.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر است که ۹۶ کیلومتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک‌تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز