خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار عنوان کرد؛

ضرورت راه‌اندازی سامانه جامع انبارها تا یک ماه آینده در قزوین/نظارت بر انبار کالاهای اساسی تشدید می شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۳۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین: سامانه جامع انبارهای کالا در استان قزوین باید تا یک ماه آینده توسط سازمان صمت تکمیل و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در آخرین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از انبارهای استان قزوین شناسایی شده، سازمان صمت باید تا یک ماه آینده سامانه جامع انبارهای کالا در استان قزوین را تکمیل و راه‌اندازی کند و دیگر نباید شاهد طرح این موضوع در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشیم.

 معاون سیاسی استاندار افزود: ورود و خروج کالا به استان باید از طریق این سامانه و انبارهای تحت نظارت سامانه انجام شود و اگر کالایی خارج از این سامانه وارد استان یا از آن خارج شود، کالای قاچاق  احتکاری محسوب شده و با واردکنندگان یا صادرکنندگان آن کالا با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه اطلاع از وضعیت و تعداد انبارها در استان قاعدتاً ما را در پیش‌بینی نیاز آینده  به کالاهای اساسی کمک می‌کند، گفت: در شرایط متلاطم و ملتهب بازار که امروز وجود دارد، ضرورت وجود سامانه جامع انبارها بیشتر احساس می‌شود. تا بتوانیم وضعیت ذخیره‌سازی اقلام اساسی و ارزاق عمومی را در استان بسنجیم و بدانیم که در چه زمان‌هایی کمبود داریم و چه زمان‌هایی باید کالاها را ذخیره کنیم.

ضرورت تشدید نظارت بر انبار کالاهای اساسی

وی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت بر انبارهای نگهداری کالاهای اساسی، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف اقتصادی ما نظارت بر بازار کالاهای اساسی است و آگاهی از موجودی و کمبود این نوع کالاها در بازار حائز اهمیت است که این آگاهی تنها در سایه راه‌اندازی سامانه جامع انبارها میسر شود.

این مسئول ارائه آمار و اطلاعات یکسان از وضعیت موجودی کالاها در استان قزوین را مهم‌ترین فایده راه‌اندازی سامانه یادشده دانست و گفت: ایجاد این سامانه و عرضه این آمار یکسان توسط آن باعث می‌شود که همه مسئولان مبارزه با قاچاق کالا در استان به فهم و نقطه نظر مشترکی در این حوزه برسند.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: سامانه جامع انبارها باید بتواند به‌صورت کامل خدمات دهد و بتوانیم به آمارهای آن اعتماد کنیم. البته انتظار نداریم که آمار موجود در سامانه جامع انبارها ۱۰۰ درصد درست باشد و چنانچه آمار سامانه با ۱۰ تا ۱۵ درصد تلرانس هم ارائه شوند، برای ما قابل قبول است.

کالاهای بدون شناسه انبار اجازه خروج از گمرک را ندارند

رضا نیک‌روشت مدیرکل گمرک استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر لزوم داشتن کد شناسه انبار برای کالاهای وارداتی به گمرک گفت: سامانه‌های گمرکی روی شناسه انبارها قفل شده و تا زمانی که شناسه انبار در این سامانه‌ها درج نشود، اجازه خروج کالا از گمرک داده نمی‌شود.

مدیرکل گمرک استان افزود: در ضمن کالایی که وارد انبار شده باید از سوی انباردار اعلام وصول شود. بعد از آن انباردار باید تخلیه کالا در انبار را تأیید کند و اسناد آن را در سامانه بارگذاری کند. اگر این کارها از سوی واردکنندگان انجام نشود، به محموله بعدی آنها اجازه خروج از انبارهای مورد تأیید گمرک داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: کالاهایی که کد شناسه انبار نداشته باشند، قاچاق محسوب شده و در گمرک رسوب می‌کنند؛ تا زمانی که کد شناسه برای آنها صادر شود و یا دستور قضائی برای خروج آنها از گمرک صادر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز