خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تاکید کرد:

ساماندهی اتباع غیرمجاز یکی از مهمترین اولویت‌ البرز در سال جاری/ با اشتغال بدون مجوز،‌ برخورد قانونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۵۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با عنوان اینکه افغان های مجاز در البرز، زمینه اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز را فراهم می‌کنند، گفت: لازم است در استان، شناسایی و جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز و متکدی در دستور کار باشد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه رسیدگی به مشکلات اتباع خارجی در استان که ظهر سه‌شنبه در سالن معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما به هیچ وجه با اشتغال نیروهای دارای مجوز مشکلی نداریم اما بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغلی چون صنایع، کشاورزی، دامداری و کارهای شرکتی شهرداری‌ها و شرکت عمران دارای اشکال است و تخلف حساب می‌شود و با متخلف نیز برخورد قانونی‌صورت خواهد گرفت.

وی همکاری و همگامی مسئولان دستگاه های متولی را الزام دانست و افزود: در راستای حضور اتباع غیر مجاز در شهرستان و بکارگیری آنها، باید همه مسئولان و پیمانکاران با کنترل و اشراف کامل بر موضوع، همکاری های لازم را انجام دهند.

فردی گفت: موضوع تهدیدات و فرصت های حضور اتباع خارجی در کشور بارها به بحث و بررسی گذاشته شده و متاسفانه همیشه پارامتر نخست پر رنگ تر ظاهر شده است.

وی افزود: بانک اطلاعاتی کارفرمایان متخلف توسط فرمانداری ها با محوریت اداره تعاون، کار، صمت، جهاد کشاورزی پیگیری و تشکیل شود.

معاون استاندار تصریح کرد: برگزاری جلسات توسط فرمانداری ها با صاحبان صنایع اتحادیه ها و اصناف با هدف تشریح مشکلات و پیامدهای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز و اشتغال آنان در مشاغل غیر مجاز ضروری است.

وی بر تشدید برخورد کار فرمایان متخلف و تقویت گشت های مشترک تاکید کرد و افزود: طرح موضوع مناطق حساس و آلوده به اتباع غیر مجاز  که تخلف، بزهکاری و سرقت  زیاد است در شورای تامین  بررسی و نظارت کامل صورت گیرد. 

فردی گفت: تشدید طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیر مجاز توسط نیروی انتظامی در شهرستان های استان مد نظر قرار گیرد.

معاون استاندار بر طرح کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز در فضای آرام تاکید کرد و افزود: پیگیری ساماندهی اتباع غیرمجاز یکی از مهمترین اولویت‌های سال ۹۹ فرمانداری البرز است. 

وی افزود:  همچنین برنامه هایی برای ساماندهی حضور شهروندان خارجی مجاز در دست بررسی و مطالعه است تا مطالبه تعداد زیادی از شهروندان البرزی عملی شود.

وی بر اجرای کامل طرح کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز تاکید کرد و افزود: اجرای طرح باید به گونه ای باشد که معنا، مفهوم و بازتاب افغان هراسی و افغان ستیزی نداشته باشد و کمیسیون سازو کار اجرای طرح بر مبنای اصل یاد شده را فراهم خواهد نمود. 

فردی  افزود: در برخی مشاغل شهرستان اتباع خارجی به عنوان کارفرما فعالیت دارند به نحوی که در گلخانه‌ها و یا ضایعات فروشی‌ها مدیریت کار را در دست دارند که ادامه این روند در آینده مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: آنها در برخی مناطق البرز مواد مخدر توزیع می کنند با تصمیم گیری در  شورای تامین شهرستان ها  و حمایت خوب دادستان مرکز استان با متخلفان برخوردهای قانونی صورت می گیرد و در رابطه با مدیریت مشاغلی که در اختیارشان است، دست دلالان کوتاه و نسبت به طرد اتباع غیرمجاز اقدام می شود.

معاون استاندار البرز  گفت: از همه دستگاه های اجرایی درخواست داریم درصد پیشرفت اقدامات انجام شده خود را برای اطلاع از کارگروه فرمانداری ارسال و هرگونه مشکل در این زمینه را اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: افغان‌های مجاز در استان البرز، زمینه اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز را فراهم می‌کنند که همین امر باعث تشدید حضور اتباع خارجی در استان البرز و افزایش آمارهاست، باید نسبت به ساماندهی افغان ها در شهرستان های البرزاقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز