خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

۲۲ هکتار از جنگل‌های خراسان رضوی در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۲۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آتش‌سوزی در منطقه گریزمی شهرستان سرخس و از بین رفتن ۲۲ هکتار از پوشش جنگلی این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، تورج همتی در این خصوص گفت: ساعت ۱۵ روز گذشته به دنبال دریافت گزارش از وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده گریزمی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان سرخس عازم محل شدند و با همکاری مأموران یگان منابع طبیعی و مشارکت جوامع محلی پس از پنج ساعت تلاش موفق به مهار آتش شدند.

همتی با اشاره به سوختن ۲۰۰ اصله درخت و درختچه در این آتش سوزی افزود: ۲۰ اصله درخت و ۵۰ اصله درختچه به طور کامل سوخته و از بین رفته‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نوع پوشش منطقه را جنگلی بوته‌ای، درختان پسته و گیاهان درمنه و خانواده گندمیان عنوان کرد و ادامه داد: گردشگران باید هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی از پرتاب ته سیگار، بطری پلاستیکی و شیشه‌ای که سبب تمرکز نور خورشید و بروز آتش سوزی در علوفه خشک کف جنگل‌ها و سرایت به سایر رستنی‌ها می‌شود بپرهیزند.

وی گفت: از ابتدای شروع فصل گرما تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان طعمه آتش‌ شده‌اند و عمده این حوادث نیز ناشی از بی احتیاطی گردشگران، دامداران و کشاورزان محلی بوده است.

همتی افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه و گرمای هوا یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به ویژه در عرصه‌های مستعد آتش‌سوزی در حالت آماده باش برای مقابله و مهار آتش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز