خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین مطرح کرد:

ضرورت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل/ شکایت خانواده‌ها از منطبق نبودن تربیت مربیان با اصول اخلاقی و دینی

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۱۸۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: کودکان بازمانده از تحصیل در استان باید شناسایی، ساماندهی و تحت آموزش قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست گروه زنان و خانواده استان قزوین اظهار کرد: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و آمار دقیق این کودکان به ما کمک می‌کند تا تحلیل داده‌های آماری داشته باشیم و برای هر کدام از آنها برنامه درستی را پیاده کنیم.

معاون سیاسی استاندار در خصوص ساماندهی کودکان‌کار با بیان اینکه وجود کودکان کار در جامعه یک واقعیت اجتماعی است، اضافه کرد: باید تلاش شود زیان‌های این حوزه به کمترین حد ممکن برسد و مشکلات موجود بر سر راه اشتغال خانواده کودکان کار رفع شود تا شاهد کاهش معضل کودکان کار باشیم.

حبیبی در ادامه با تاکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بیسوادی نیازمند عزم جدی  مردم و مسئولان است.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به به همه مسایل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بیسوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه ایفای نقش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی آموزش برای همه است به گونه ای که در هر زمان، شرایط و مکان امکان تحصیل برای هر کس که اراده تحصیل داشته باشد وجود دارد و کارنامه نظام در حوزه آموزش و پرورش بسیار درخشان بوده و می‌تواند حتی به عنوان یک الگو در جهان معرفی شود.

معاون سیاسی استاندار  با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون حقوق کودکان،افزود: همه دولت‌ها موظفند به حقوق بشر از جمله کودکان احترام بگذارند و در این حوزه ۲ موضوع شخصیت کودک و حقوق او بسیار حائز اهمیت است و توجه به آموزش و تربیت مناسب این قشر یک اصل اساسی و از مهم ترین وظایف دولت به شمار می رود.

حبیبی خاطرنشان کرد: علاوه بر وظیفه دولت‌ها در قبال حقوق کودک و نوجوان، تاکیدات دین اسلام در این خصوص وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و بر اساس این امور فضای خانواده برای کودک و نوجوان باید سالم و امن باشد.

وی تصریح کرد: نظارت بر مهاد کودک باید بیش از پیش صورت گیرد تا  آموزش در کنار تربیت دینی و اسلامی به شکل احسن انجام شود چرا که بعضی خانواده‌ها از نوع تربیت برخی مربیان شکایت دارند که منطبق با اصول اخلاقی و دینی نیست و باید رفع اشکالات در این خصوص مورد تاکید قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به تک بعدی بودن آموزش در مدارس، افزود: مدارس ما باید چند بعدی باشد و صرفا به آموزش دروس توجه نکند بلکه در کنار آموزش‌های تحصیلی درس‌های تربیتی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز