خبرگزاری کار ایران

ابلاغ یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح های آبخیزداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۱۱۱

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از ابلاغ ۱۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات حوزه آبخیزداری استان قزوین از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های این بخش خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی شاپورزاده با اعلام این خبر گفت: برای نیمی از اعتبارات ابلاغی پروژه تعریف و پیمانکار جذب شده است.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان افزود: سه پیمانکار برای اجرای طرح های آبخیزداری سال جاری از سوی اداره کل منابع طبیعی قزوین قرارداد منعقد کرده اند و در حوزه های نیه رج، پروان شهرستان آوج، مرادبیگو شهرستان بوئین زهرا و ساج و شیزند سینک و ساج تاکستان در دست اجراست.

شاپورزاده ادامه داد: جذب پیمانکار برای اجرای طرح های آبخیزداری از محل نیم دیگری از اعتبارات مربوط به سال جاری نیز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: ۶ طرح آبخیزداری نیز از محل اعتبارات سال گذشته در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود شهریور ماه امسال تکمیل شوند.

این مسئول با بیان اینکه طرح های آبخیزداری یک اقدام لازم و موثر برای حفاظت از منابع آب و خاک است، خاطرنشان کرد:  ذخیره روان آب‌ها و کنترل سیلاب، تغذیه تقویت سفره‌های زیرزمینی،گسترش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش و رسوب خاک از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.

طرح‌های آبخیزداری در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین اجرا می شوند.

اراضی ملی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز