خبرگزاری کار ایران

کرد زابلی مطرح کرد:

فعالیت تخصصی ۱۱ سازمان مردم نهاد در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان / زاهدان و خاش با بیشترین آمار طلاق

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۹۵۰

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ سازمان مردم نهاد به صورت تخصصی در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، ادهم کرد زابلی در نشست خبری اصحاب رسانه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برحسب اعلام سازمان ثبت احوال جوان‌ترین استان کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: پارسال ۳۵۹ کارگاه پیش از ازدواج با شرکت یکهزار و ۷۰۰ نفر در این استان برگزار شد.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصیصی ویژه اصحاب رسانه، پنج کارگاه تخصصی ویژه ورزشکاران و هیات‌های ورزشی، ۱۱ جشنواره ازدواج، افتتاح پنج مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های زاهدان، چابهار و زابل و معرفی یکهزار و ۶۶۵ جوان برای مشاوره، ساخت چهار موشن گرافی و ۲ انیمیشن در زمینه مهارت‌های ازدواج را از مهمترین اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته ازدواج به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع ۱۳ هزار و ۸۹۸ متقاضی وام ازدواج در این استان ۳۳ درصد آنان یعنی چهار هزار و ۵۷۷ مورد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

فعالیت تخصصی ۱۱ سازمان مردم نهاد در زمینه ازدواج در سیستان و بلوچستان / زاهدان و خاش با بیشترین آمار طلاق

وی ادامه داد: با توجه به افزایش طلاق در سیستان و بلوچستان برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های پیشگیری در مناطق روستایی بیش از پیش احساس می‌شود.

کرد اظهارداشت: در شهرستان‌های نیمروز، هامون، هیرمند، کنارک، سرباز، زهک و تفتان سال گذشته هیچ واقعه طلاقی ثبت نشده اما برعکس در شهرستان‌های زاهدان و خاش بیشترین آمار در این حوزه به ثبت رسید.

وی گفت: هم‌اینک ۱۱ سازمان مردم نهاد در سیستان و بلوچستان به صورت تخصصی درزمینه ازدواج فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۵۰ سمن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری، محیط زیست وگردشگری در این استان خبر داد و افزود: تا سال ۹۳ تنها سه سمن در حوزه جوانان در این نقطه از ایران اسلامی فعال بود که هم‌اینک شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: با برون سپاری و تفویض امور به سمن‌ها بستری برای فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی ایجاد می‌شود که در توانمند سازی حوزه جوانان نقش مؤثری دارد.

کرد با قدردانی از عملکرد سمن‌ها در سیستان و بلوچستان در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا گفت: تولید ۷۹ هزار و ۳۰۰ عددماسک، سه هزار و ۳۵۰ عدد شیلد، تهیه و توزیع ۶ هزار و ۸۱۷ لیتر مواد ضدعفونی، تهیه و توزیع ۱۱ هزار و ۳۸۴ بروشور و پوستر، تولید ۲۵۸ محتوا در فضای مجازیر و تهیه و توزیع بیش‌از ۱۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از مهمترین اقدامات سمن‌ها در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز