خبرگزاری کار ایران

اصغری خبر داد:

کاهش ٢٠ درصدی مصرف سوخت در خراسان رضوی همزمان با شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۹۴۲

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا میزان مصرف نفت گاز و بنزین تا ۲۰ درصد کاهش ولی الان این میزان به ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علی اصغر اصغری در مراسم معارفه سرپرست‌ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور با بیان اینکه کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری در این روند تاثیر چشمگیری داشته است، افزود: در حال حاضر ۱۳۵ جایگاه عرضه بنزین و حدود ۲۰۰ جایگاه سی ان جی در استان فعالیت دارند و از ابتدای امسال ۱۵ فقره موافقت اصولی برای احداث جایگاههای جدید صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ جایگاه در مشهد و یک جایگاه در نیشابور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها با جایگاه‌های اضافی عرضه سوخت سی ان جی روبرو هستیم که تقاضای تعطیلی دارند و در حال حاضر ۷۰ جایگاه عرصه سوخت در مشهد وجود دارد که گنجایش افزایش تا یکصد جایگاه را دارد و در نیشابور هم ظرفیت اضافه کردن ۲ جایگاه دیگر وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مشهد بنزین و نفت و گاز یورو چهار عرضه می‌شود و در نیشابور هم هر چند برای ما تکلیف نشده ولی عمدتا بنزین یورو چهار عرضه می شود .

وی با اشاره به اینکه هر لیتر مصرف سی ان جی باعث یک لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین می‌شود خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه فرهنگ استفاده از سوخت سی ان جی و کاهش آلایندگی سعی دارد سهم آن را در سبد سوخت بخش حمل و نقل افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در این چارچوب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی فراخوانی یک میلیون و ۴۶۶ هزار خودروی عمومی شامل وانت‌بار و تاکسی را به صورت رایگان ۲گانه سوز می‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی اعلام کرد: متقاضیان بایستی هرچه سریع‌تر با مراجعه به سامانه www.gcr.niopdc.ir جهت ثبت‌نام اقدام کنند و طبیعتا هر شهرستانی پیشقدم شود سهم بیشتری از این سهمیه خواهد داشت.

اصغری ادامه داد: به جز جایگاه‌هایی که نیاز به به‌روزرسانی داشته یا دچار نقص فنی شده‌اند هیچ کدام تعطیل نیست و در حال خدمت‌رسانی هستند و همه جایگاه‌ها از لحاظ کمی و کیفی به طور دائم کنترل و نظارت می شوند . 

وی با اشاره به اینکه فروش روزانه جایگاه‌های سی ان جی در نیشابور ۱۵۰ هزار متر مکعب بوده و تعداد جایگاه شهر نیشابور از لحاظ تعداد مطلوب است ولی پراکنش آن مناسب نیست، گفت: سعی می کنیم افزایش این جایگاه‌ها به نحوی باشد که رضایت شهروندان و جایگاه‌داران فراهم شود و تناسبی بین عرضه و تقاضا در نیشابور برقرار شود.

وی با بیان اینکه برای بالا بردن سطح رفاه و صرفه‌جویی در زمان مردم و ایجاد رقابت برای ارایه خدمات بهتر افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این چارچوب در حوزه نیشابور موافقت اصولی برای احداث ۶ جایگاه عرصه سوخت صادر شده که از این تعداد سه جایگاه در داخل شهر نیشابور است و هر جایگاه به طور متوسط زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر را فراهم می‌کند.

اصغری اظهار کرد: حوزه کشاورزی بخش تأثیرگذار و مولد است و همه تلاش ما بر این بوده که نیاز این حوزه تامین گردد و قطعا اجازه نمی‌دهیم در حوزه سوخت ‌رسانی برای شهرستان نیشابور مشکلی ایجاد شود، همچنین به خاطر شرایط ویژه نیشابور همه سعی ما بر این بود که نیروی بومی این سمت را عهده‌دار شوند.

فرماندار ویژه نیشابور نیز گفت: در حوزه پمپ‌های بنزین دارای کمترین مشکل طی ۲ماه گذشته بوده‌ایم اما در بخش جایگاه‌های گاز شهر نیشابور طی هفته‌های گذشته گلایه‌هایی جدی از سوی شهروندان در خصوص ارایه خدمات داشته‌ایم.

علیرضا قامتی افزود: در بخش جایگاه‌های سی‌‌ان‌جی در نیشابور هم از لحاظ کمبود تعداد و هم پراکنش باعث ایجاد صف‌های طولانی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ روستا در نیشابور در حال گازرسانی و تعدادی دیگر در انعقاد قرارداد برای گازرسانی هستند به دلیل برخی تغییرات احتمال تاخیر در گازدار کردن شبکه های گاز روستایی وجود دارد که در مناطق سردسیر و کوهستانی نیشابور باید طرح‌های گازرسانی تسریع شود.

وی با بیان اینکه بخش نیروگاهی یک حوزه جدی برای ما است که با توجه به میزان مصرف بالا در این بخش نگرانی‌ها باید به حداقل برسد، عنوان کرد: برخی کارگاه‌های کوچک و ادوات کشاورزی سطح شهرستان فاقد مدارک لازم برای دریافت سوخت است که باید از طریق کارگروه اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا بخش کشاورزی کمک‌های موثری داشته‌اند و انتظار می‌رود مشوق‌هایی برای کشاورزان و بخش صنعتی که در این بخش همکاری داشته‌اند در نظر گرفته شود. 

فرماندار نیشابور گفت: با توجه به شیوع کرونا منابع انسانی در بخش‌های مختلف به حداقل رسیده و باید به ایجاد فضای مناسب و توام با آرامش از فشارها و چالش‌ها بکاهیم.

قامتی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۵ نفر مبتلادبه کرونا در نیشابور بستری شده‌اند و تعداد بستری‌های و فوتی‌ها به سرعت در حال افزایش است.

در این مراسم حسین رکنی‌زاده به عنوان سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور معرفی و از زحمات حسین جوشن قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز