خبرگزاری کار ایران

جعفربگلو خبر داد:

افزایش مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در قزوین/ وجود بیش از ۲۰ هزار بیسواد در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۷۹۰

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قزوین از افزایش مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون پنج مرکز یادگیری محلی در استان وجود دارد که تا پایان امسال به هشت مرکز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کبری جعفربگلو با اعلام این خبر افزود: با توجه به سطح پراکندگی جمعیت و به تناسب آن وجود افراد بی‌سواد و کم‌سواد در یک منطقه امکان افزایش مراکز یادگیری محلی وجود دارد.

وی اظهار داشت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، با هدف آموزش سواد پایه، حقوق شهروندی، حقوق اجتماعی، حرفه آموزی و مهارت‌های زندگی به سوادآموزان، براساس طرح ملی در حوزه توانمندسازی شهروندان ایجاد شده است.

جعفربگلو با اشاره به اهمیت ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، تصریح کرد: تجربه نشان داده که آموزش ترکیبی خواندن و نوشتن به دلیل برقراری پیوند بین زندگی و سواد افراد در جهت ایجاد انگیزه، توانمندسازی و نیز افزایش قابلیت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی سوادآموزان نقش به سزایی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، مهارت‌های مختلف از جمله مهارت زندگی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود، افزود: این مراکز به عنوان پایگاهی برای آموزش‌های مادام‌العمر بزرگسالان و کانون مهارت آموزی‌های موثر در جامعه می‌تواند با آموزش مشاغل و حرف در اقتصاد و معیشت خانواده‌ها و کیفیت زندگی افراد آسیب‌پذیر تأثیرگذار باشد.

به گفته جعفربگلو، هم اکنون یک مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه چوبیندر ویژه آقایان و چهار مرکز یادگیری در شهرستان‌های استان، ویژه بانوان فعال بوده و در برنامه امسال سه مرکز یادگیری نیز البرز، اقبالیه و ندامتگاه بوئین زهرا در دستور کار قرار گرفته است.

معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین گفت: براساس بانک اطلاعات، هم اکنون بیش از ۲۰ هزار بیسواد در سطح استان قزوین وجود دارد که سالانه بخشی از این افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی، جامعه هدف برای سوادآموزی را در گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برشمرد و افزود: طرح‌های مختلفی برای شناسایی بی‌سوادان و کم‌سوادان استان قزوین در حال اجرا است تا گروه‌های هدف شناسایی شوند.

جعفربگلو اظهار داشت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ سواد آموز در سطح استان داریم که بیش از ۹۰ درصد این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند و هم اکنون نیز امتحانات پایان دوره سوادآموزان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه حدود ۲ درصد از جمعیت استان بیسواد هستند، گفت: قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز