خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

تشکیل کلینیک های اقتصادی در اصفهان/حل مشکل واحدهای فولادی از طریق باز کردن LC داخلی دنبال می‌شود/مشکل واحد‌های تولیدی استاندارد، گمرک و قاچاق کالا است

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۷۴۲

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت حل نقدینگی برخی واحدهای فولادی، گفت: حل مشکل واحدهای فولادی از طریق باز کردن LC داخلی دنبال خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی امروز دوشنبه در حاشیه کلینیک اقتصادی استان، اظهار داشت: حل مشکلات واحدهای فولادی از جمله مسائل این جلسه بود و هم و غم ما جلوگیری از تعطیلی چنین واحدهایی است که در زمان حاضر بیش از پنج هزار نفر در واحدهای تولیدی غیر از فولاد مبارکه و ذوب آهن مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی به علت نداشتن نقدینگی لازم امکان خرید مواد اولیه را در بورس ندارند و لذا به واسطه‌ها و دلال‌ها مراجعه می‌کنند که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های تولید آنها خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: حل مشکلات این واحدها از طریق مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و وزارت مربوطه دنبال خواهد شد.

 وی با اشاره به فعالیت کلینیک اقتصادی، خاطر نشان کرد: طی این جلسات در سال جهش تولید که وظیفه شرعی و اخلاقی و قانونی مدیران استان رفع موانع تولید و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تولیدی است، باید تلاش شود با رعایت تمهیدات زندگی با کرونا در جهت رفع مشکلات و تنگناها گام‌های موثر برداشته شود.

رضایی با اشاره به مسائل بررسی شده در این جلسه، افزود: قسمت اعظم مشکلات مطرح شده مرتبط با استاندارد، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که روز چهارشنبه طی جلسه‌ای با این نهادها مسائل بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از این مسائل با مسئله محیط زیست مرتبط بود که تا جایی که امکان آن باشد، تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان‌پذیر است اینگونه مشکلات را حل و فصل کنیم که امروز نیز برخی از مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: البته باید مدنظر داشته باشیم که مسائل محیط زیستی به دلیل مرتبط بودن با بحث سلامت جامعه خط قرمز است و در جایی که فعالیت واحدی منجر به ضربه خوردن به سلامت مردم شود، قطعا با آن برخورد با از این فعالیت‌ها ممانعت می‌شود.

وی ادامه داد: هدف این کلینیک گره‌گشایی از فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.

وی ادامه داد: در قالب این کلینیک‌ها مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور برخی از مدیران از جمله محیط زیست، استاندارد، گمرک، بانک‌ها، مالیات و دارایی به صورت تخصصی بررسی و مشکلات آنها برطرف می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: سال گذشته جلسات کلینیک‌ها به صورت حضوری برگزار شد، ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت کاهش تجمعات، این جلسات از روز یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شود.

عباس رضایی در حاشیه برگزاری کمیسیون ماده پنج استان اصفهان با بیان اینکه حفظ محیط زیست خط قرمز مدیریت استان است، تاکید کرد: در بررسی پرونده‌ها و تغییر کاربری‌ها این مساله در اولویت است و لذا برخی از پرونده‌های ارجاعی به دلیل مغایرت با این خط قرمز با رای منفی کمیسیون مواجه شد.

وی تاکید کرد: تمامی ظرفیت‌های استان به ویژه شهرداری‌ها حتی المقدور باید تلاش کنیم در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز حرکت کنیم.

استاندار با بیان اینکه متاسفانه در برخی مقاطع تعداد روزهای آلوده در استان بیش از روزهای دارای هوای پاک است، ادامه داد: باید تلاش کنیم فضای سبز شهری توسعه پیدا کند و خوشبختانه شهرداری اصفهان نیز در خصوص توسعه سرانه سبز شهری مکلف شده و تا کنون اقدامات بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به بررسی ۷۳ پرونده در کمیسیون ماده پنج استان گفت: از این تعداد ۴۷ پرونده مربوط به شهرستان اصفهان، ۲۳ پرونده مربوط به شهرستان خمینی‌شهر و سه پرونده مربوط به شهر بهارستان بود.

رضایی با بیان اینکه بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده پنج قابل تفویض به شهرستان‌ها نیست، ادامه داد: کمیسیون ماده پنج به صورت استانی برگزار می‌شود و لذا با توجه به اینکه پرونده‌های ارجاعی به این کمیسیون از کل استان است، مجبوریم پرونده‌های متعدد را در یک زمان بررسی و جمع بندی کنیم و لذا جلسات طولانی مدت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج هر چند مدت موجب گره‌گشایی از مشکلات برخی اشخاص یا برخی مشکلات عمومی شهری و عمرانی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز