خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی دامغان در گفت وگو با ایلنا :

بازیافت زباله‌های عفونی بیمارستان ولایت کذب محض است/ کمبود نایلون زرد رنگ برای تفکیک زباله های عفونی در دامغان/هیچ پزشکی در دامغان زیر میزی نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۵۵۵

رئیس سازمان نظام پزشکی دامغان با توجه به اینکه هیچ پزشکی در دامغان خارج از تعرفه های پزشکی مبلغی را به عنوان زیر میزی دریافت نمی کند گفت: بازیافت زباله های عفونی بیمارستان ولایت دامغان کذب محض است و زباله ها سوزانده می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدتی است شهروندان دامغانی در تماس با ایلنای سمنان از نگرانی خود درباره بازیافت و تفکیک زباله های عفونی توسط افراد خاصی خبر می دهند.یکی از این شهروندان به ایلنا گفت: درماه‌های گذشته چندین بار دیدم که افرادی با خودروهای شخصی‌شان  زباله های عفونی را از سایر  زباله‌ها تفکیک کرده وبا خود می‌برند.
 
تعداد دیگری از شهروندان هم که  نگران دفن زباله‌های عفونی در مکان جدید دفن زباله‌های شهرداری دامغان که اخیرا در جاده دامغان-جندق افتتاح شده،هستند به ایلنا گفتند: محل جدید دفن زباله‌های شهری با چاه آب آشامیدنی ۱۰ روستا که شامل روستاهای ورکیان، محمدآباد، عبدیا، بها آباد، زرگرآباد غنی آباد، عباس آباد و عبیر آباد می شود فاصله اندکی دارد که این موضوع ما را نگران می‌کند زیرا  احتمال آلودگی آب روستا ها وجود دارد.
 
اما محمد عباسی رئیس سازمان نظام پزشکی دامغان این موضوع را کذب دانست  و دراین باره گفت: حدود یکسالی است که زباله‌های عفونی بیمارستان، درمانگاه‌ها و مطب‌ها‌ی پزشکان دامغان توسط یک شرکت خدماتی که طرف قرارداد با نظام پزشکی دامغان است با قیمت ناچیز در بیمارستان ولایت سوزانده می شود و غیر قابل بازیافت است .
 
او با بیان اینکه  زباله‌های بخش کرونا نیز سوزانده می‌شود و مردم تحت هیچ شرایطی نگران این موضوع نباشند،اضافه کرد :
در  حال حاضر  برای جمع آوری زباله‌های عفونی با کمبود نایلون زرد رنگ مواجه هستیم وگرنه مشکل دیگری نیست و بازیافت زباله‌های عفونی در دامغان هم دروغ محض است.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی دامغان درباره گرفتن زیر میزی برخی پزشکان از بیماران نیز گفت: با جسارت تمام  اعلام می‌کنم در دامغان هیچ پزشکی  که  زیرمیزی و یا مبلغی خارج از تعرفه‌های پزشکی از بیمار دریافت کند وجود ندارد.
 
وی ضمن بیان تسهیل روند تمدید پروانه طبابت پزشکان در ایام شیوع کرونا توسط نظام پزشکی تصریح کرد: تنها متخصص عفونی شهرستان که سال ها مشغول طبابت و ارائه خدمات به شهروندان دامغانی است از ابتدای شیوع کرونا مطب شخصی خود را تعطیل و در محیط بیمارستان و درمانگاه‌های شهر علاوه بر معالجه بیماران کرونایی نسبت به معاینه سایر بیماران نیز اقدام کرده  و کمتر پزشکی را می‌توان یافت که منافع جمعی را بر منافع شخصی مقدم بدارد.
 
این متخصص بیهوشی بیمارستان ولایت دامغان در ادامه  با اشاره به اینکه همه تخصص‌ها در دامغان وجود دارد اما پزشکان فوق تخصص کم ‌داریم، بیان کرد: اگر بیمارستان ولایت دامغان آموزشی شود و پزشکان، متخصص و فوق تخصص به عنوان عضو هیئت علمی جذب شوند شاهد رشد و پیشرفت روز افزون شهرستان دامغان خواهیم بود.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن یادآوری اینکه در دامغان تنها یک اتاق عمل وجود دارد  به خاطر همین موضوع   ۳۰ درصد بیماران سمنان و شاهرود از شهروندان دامغانی هستند خاطرنشان ساخت:جراح عروق، جراح فک و صورت و جراح قلب در دامغان نداریم هر چند با توجه به وجود بیماران متعدد در این رشته‌ها اما متناسب با شاخص جمعیت نمی‌توانیم خیلی از متخصصان و جراحان را در دامغان داشته باشیم.
 
تنها متخصص بیهوشی دامغان در پایان گفت: به‌رغم همه کاستی‌ها باید قدردان پزشکان بومی و غیربومی شهرمان باشیم تا با کمک همه مسئولان بتوانیم در برون رفت از وضعیت فعلی اقدامات موثری انجام دهیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز