خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش باران در برخی از مناطق کشور/ کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۸۲

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی نقاط مختلف کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های اردبیل، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا و فرداشب در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در روز چهارشنبه و پنج شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران، ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز و تهران رگبار باران را خواهیم داشت که این مساله با احتمال رعد و برق و وزش شدید باد موقتی نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دریای خزر در روز چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم خواهد بود، اظهار کرد: کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌کنیم و در روز جمعه نوار شمالی کشورمان بارش پراکنده را خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از امروز انتظار داریم تا آخر هفته در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با افزایش ابر و گاهی رگبار به همراه وزش شدید باد موقتی رخ دهد. این پدیده در منطقه شرقی کشورمان در منطقه زابل می‌تواند همراه با گرد و خاک هم باشد.

وی با بیان اینکه در آخر هفته شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود، تصریح کرد: فردا بیشینه در تبریز به ۴۰ درجه می‌رسد، اما در روز‌های آینده با کاهش نسبی دما مواجه خواهیم شد. برای رشت هم بیشینه دما به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد که این مساله در آخر هفته به ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوایی تهران هم خاطرنشان کرد: البته آسمان تهران امروز نیمه ابری خواهد بود که بیشنیه دما در آن به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و فردا هم با چنین وضعیتی روبه‌رو خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز