خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۳۳۹

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: اکنون مرغ بدون آنتی بیوتیک در یک واحد ۳۴ هزار قطعه‌ای در بخش میان ولایت این شهرستان در حال تولید است.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد افزود: در هر دوره پرورشی ۴۵ روزه ۳۶ هزار قطعه جوجه پرورش می‌یابد و در این مدت مرغ نباید به هیچ نوع بیماری مبتلا شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان هر دوره پرورشی بالغ بر ۷۲ تن مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار مصرف شود.

میری دیسفانی بیان کرد: کارشناسان دامپزشکی در طول دوره پرورش این مرغ‌ها، طی سه مرحله اقدام به نمونه گیری کرده و در صورتی که نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان از فقدان هرگونه آنتی بیوتیک در بدن مرغ‌ها باشد، مجوز عرضه را صادر می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این واحد صنعتی تاکنون ۲ دوره از این نوع مرغ گوشتی تولید و روانه بازارهای مصرف استان شده و در پرورش آن هیچ گونه آنتی بیوتیک مورد مصرف قرار نگرفته است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد تصریح کرد: از ابتدای امسال  تاکنون ۶۶۰ هزار و ۹۶۵ قطعه جوجه یکروزه در مرغداری‌های این شهرستان جوجه ریزی شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب شاهد افزایش مصرف این نوع مرغ در جامعه باشیم.

شهرستان تایباد یک واحد مرغ تخم‌گذار نیز با ظرفیت ۵۷۴ هزار و ۱۰۰ قطعه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز