خبرگزاری کار ایران

شاقوزائی مطرح کرد:

بهره‌مندی فعالان فرش دستباف از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۳۲۰

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان گفت: فعالان فرش دستباف از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، امان الله شاقوزائی در دیدار با مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرماندار هامون و فرماندار زابل، بیان کرد: بافندگان فرش دستباف، گلیم و فعالان خوشه فرش دستباف می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، از حمایت‌های دولتی مبنی بر پرداخت 70 درصد از حق بیمه‌شان بهره مند شوند.

 شاقوزائی با اشاره به تلاش کارگزاران برای تسهیل عضویت و ثبت نام مشمولان، گفت: در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال "جهش تولید"، پوشش بیمه اجتماعی تولیدکنندگان صنایع دستی در سطحی گسترده با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با جامعه هدف انجام خواهد شد و با ایجاد امیدواری بیشتر سبب افزایش انگیزه فعالین این بخش در جهت رشد تولید می‌شود.

بهره‌مندی فعالان فرش دستباف از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

وی با بیان اینکه محدودیتی برای عضویت فعالان خوشه فرش دستباف و دیگر فعالان بخش صنایع دستی ساکن در مناطق شهری در صندوق بیمه اجتماعی وجود ندارد، افزود: این بیمه نقش تاثیرگذاری در رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و خانواده ها دارد و با فراهم کردن امنیت شغلی، رفاه نسبی و آسایش خاطر به خانواده ها در گذار از شرایط سخت کمک می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان، با اعلام آمادگی کارگزاران صندوق جهت ثبت نام از متقاضیان، گفت: کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر در سراسر استان فعال هستند و با تسهیل شرایط برای ثبت نام بیمه شدگان و ارائه خدمات، آماده خدمتگزاری به جامعه هدف هستند. متقاضیان می‌توانند در اسرع وقت به کارگزاری ها جهت ثبت نام مراجعه کنند.

در این دیدار مقرر شد بیمه اجتماعی فعالان خوشه صنایع دستی فرش دستباف بخش تیمورآباد شهرستان هامون در اسرع وقت صورت پذیرد و همچنین بیمه صنعتگران و بافندگان فرش دستباف شهرستان زابل با هماهنگی دستگاههای اجرایی مرتبط، تعاونی ها و نهادهای مردمی فعال در این حوزه ها بررسی و انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز