خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین:

دستگاه قضا با مشاوران املاک متخلف قزوین قاطعانه برخورد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۶۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مشاوران املاک در استان قزوین که سقف مجاز افزایش اجاره بهار را رعایت نکنند، توسط دادگستری پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در نشست اجاره بهای مسکن استان قزوین، اظهار کرد: اگر مشاور املاکی سقف ۱۵ درصدی در افزایش اجاره‌بها را رعایت نکند، مشمول برخوردهای قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: رعایت افزایش اجاره بهای منازل مسکونی در قراردادهای مسکن، دفاع از حقوق مستاجران به عنوان یک حقوق عامه بوده و نباید اجازه داد مشکلات اقتصادی بار مضاعفی روی این قشار ایجاد کند.

قاسمی افزود: اینکه چرا مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص سقف اجاره بهای مسکن در استان قزوین اجرایی نشده نیازمند بررسی است، اما وظیفه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی این است که  اجرای درست این مصوبات در جامعه را پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه شهروندان قزوینی برای احقاق حقوق خود بهتر است که تنظیم و تمدید اجاره بها را در مشاور املاک انجام دهند،افزود: متصدیان مشاوران املاک باید دقت کنند تا برای اینکه بین مالک و مستاجر تنشی ایجاد نشود، از تنظیم هرگونه قرارداد بیش از سقف ۱۵ درصد خودداری کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: نظارت بر کار مشاوران املاک از قدیم الایام ضروری بوده و این روزها متاسفانه در بیشتر این واحدهای صنفی خود متصدیان حضور ندارند و چندین مباشر کارهای قرارداد بین مالک و مستاجر را انجام می‌دهند که در این رابطه باید از این افراد نیز تعهد لازم برای رعایت سقف اجاره بهای مسکن اخذ شود.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از ساکنان شهر قزوین اجاره نشین هستند و اگر دستورات  و مصوبه ستاد ملی کرونا به درستی رعایت نشود، امکان این که عده ای زیادی بی خانمان شوند، دور از ذهن نیست.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۴۰ مشاور املاک است که از این میان یک هزار و ۱۸۰ واحد در شهر قزوین دایر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز