خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان خبر داد:

بادگیرهای مجاور خانه ابراهیمی دامغان تخریب شد/ صدور مجوز تخریب بدون اطلاع میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۲۸

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: خانه قدیمی مجاور خانه ابراهیمی دامغان که بادگیر کم نظیر آن، نمای زیبایی به خانه ابراهیمی داده بود توسط مالک شخصی تخریب شد.

به گزارش ایلنا، مهدی قاسمی گفت: مالک خانه قدیمی مجاور خانه ابراهیمی دامغان، معروف به خانه جنانی، شبانه اقدام به تخریب و خاکبرداری پلاک مسکونی خود توسط تجهیزات سنگین (بیل و لودر) کرده است. 

وی افزود: به اذعان مالک، مجوز تخریب در تاریخ ۹۹/۳/۲۱ توسط شهرداری دامغان صادر شده که صدور مجوز بدون اطلاع میراث فرهنگی و بدون اخذ استعلام از این اداره انجام شده است.

قاسمی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی به شهرداری ها، هرگونه عملیات عمرانی در حریم بناهای تاریخی می بایست با نظر کمیته فنی میراث فرهنگی صورت پذیرد و اخذ استعلام از میراث فرهنگی درخصوص هر گونه تخریب و ساخت و ساز در بافت های تاریخی ( بالاخص مجاورت بناهای تاریخی) جهت صدور مجوز الزامی ست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: عملیات عمرانی با استفاده از تجهیزات سنگین در مجاورت بناهای تاریخی به جهت احتمال ایجاد تزلزل در بنیان اثر تاریخی، خارج از عرف، قوانین و مقررات بوده و مسلما هیچ گاه مجوزی توسط میراث فرهنگی در این خصوص و موارد مشابه صادر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مامورین یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان در نخستین ساعات صبح جمعه مورخ ۹۹/۴/۲۷ در محل حاضر و به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به بنیان بنای خانه ابراهیمی ضمن توقف کار، اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده را آغاز کردند و بررسی های کارشناسی تکمیلی و پیگیری امور مرتبط با تخریب صورت گرفته در دستورکار این اداره است.

"خانه ابراهیمی دامغان به شماره ۱۷۵۸۲ در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است."
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز