خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

6 شهرستان آذربایجان شرقی از سیل اخیر آسیب دیدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۸۹

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان سیل 21 تیر ماه، خساراتی به شش شهرستان چاراویماق، بستان آباد، مراغه، مرند، عجب شیر و شبستر وارد شد که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیربنایی، راه‌های روستایی، معابر، اماکن دامی، اسباب زندگی معابر و پل بین مزارع بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حافظ باباپور در جمع خبرنگاران، با اشاره به خسارت سیل اخیر در استان، اظهار کرد: طبق برآورد کارشناسان بنیاد مسکن از مناطق سیل زده، تعداد واحدهای آسیب دیده تعمیری و احداثی شهری و روستایی در سیل اخیر در روستاهای شش شهرستان، 386 واحد است که از این تعداد، حدود 49 واحد تعمیری شهری و 208 واحد تعمیری روستایی وهمچنین 15 واحد احداثی شهری و 114 واحد احداثی روستایی در شش شهرستان است.

وی تاکید کرد: بعد از اتفاق سیل اخیر در استان، کارشناسان بنیاد مسکن بلافاصله به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در منطقه حاضر شده و بازگشایی مسیل‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ورودی روستاها را باز کرده و با حضور در روستاهای آسیب دیده برآورد شد که برای احداث و تکمیل 386 واحد خسارت دیده شهری و روستایی بالغ بر 130 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

باباپور با بیان این‌که 100میلیارد ریال از این مبلغ به‌صورت تسهیلات کم بهره پنج درصد و 30 میلیارد ریال نیز به‌صورت وام و کمک بلاعوض به واحدهای خسارت دیده پرداخت خواهد شد، افزود: امیدواریم با حمایت دولت به سرعت اعتبار مورد نیاز تخصیص تا عملیات اجرایی واحدهای آسیب دیده شروع شود.

وی یادآورشد: سیل اخیر علاوه بر خسارت به واحدهای شهری و روستایی، به ابنیه فنی شامل دیوار ساحلی، پل و معابر اصلی روستایی، تاسیسات آبرسانی، گاز و امور زیربنایی خسارت وارد کرده که طی روزهای آتی از طرف دستگاه‌های متولی و زیربط میزان خسارت به امورات زیربنایی مشخص شده و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبار، کارهای اجرایی همه روستاهای خسارت دیده تا پایان بازسازی انجام خواهد شد.

بعد از حادثه سیل عصر روز شنبه 21 تیرماه سالجاری، در تمامی روستاهای آسیب دیده شش شهرستان، نیروهای هلال احمر، اورژانس، فرمانداری، بخشداری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در منطقه مستقر شده و درساعت اولیه تمامی مسیرهای دسترسی به بازگشایی و تاسیسات آسیب دیده سیل زده رفع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز