خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های مهارتی در قزوین/ افتتاح اولین مرکز تخصصی آموزش زنان سرپرست خانوار در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۷۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس‌های آموزش مهارت فنی و حرفه ای استان قزوین که به صورت حضوری برگزار می‌شود با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن مددی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: برخی از کلاس های آموزشی از جمله جوشکاری و تراشکاری که نیازمند کار با دستگاه هستند باید به صورت حضوری برگزار شوند که با توجه به شیوع ویروس کرونا این کلاس‌های آموزشی با رعایت تمام دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا با 50 درصد ظرفیت انجام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: در سال 99 توجه ویژه ای به ارتقا معیشت مناطق روستایی با در نظر گرفتن تراکم جمعیت توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان صورت گرفته که این میزان در گذشته 11 درصد بوده اما در حال حاضر به 27 درصد افزایش یافته است.

مددی ادامه داد: همچنین سرانه تعهدات آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان  چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت بود که این رقم امسال به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت افزایش یافت.

وی با اشاره به خسارات وارده به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان بیان کرد: به دلیل اینکه تقاضا برای آموزش از سوی شهروندان بسیار کم شده بود این بخش ها دچار خسارت زیادی شدند و فقط توانسته اند آموزش مهارتی برای 500 نفر انجام دهند.

این مسئول عنوان کرد: در سال جاری ۴۰ تفاهم نامه با ادارات، بخش های دولتی و خصوصی منعقد شده که ۱۳ مورد آن مربوط به صنایع می باشد و  هدف از این امر به کار گیری ظرفیت دستگاه های دولتی و فعالان بخش خصوصی به منظور تقویت آموزش های فنی و حرفه ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یاد آور شد: برای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای این قشر اولین مرکز تخصصی آموزش به زنان سرپرست خانوار در یکی از روستای نزدیک قزوین در هفته ملی مهارت افتتاح خواهد شد.

مددی با اشاره به اینکه توسعه آموزش گردشگری و هتل داری از جمله اهداف سازمان فنی و حرفه ای می باشد اضافه کرد: آموزش در این حوزه بسیار اهمیت دارد که در این راستا اداره کل فنی و حرفه ای استان مکانی برای این امر اختصاص داد و  مبلغی هم برای بازسازی از سوی استانداری پرداخت شده و به زودی مرکز آموزش گردشگری و هتل داری در استان راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، یکی دیگر از برنامه های اداره کل فنی و حرفه ای استان ارتقا آموزش به گروه های آسیب دیده می باشد که به همین منظور 9 برنامه طراحی شده تا برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله فقر و بیکاری در جامعه به اجرا در بیاید.

این مسئول نیز در خصوص هزینه دوره های آموزشی برای متقاضیان بیان کرد: افرادی که تمایل دارند تا در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان شرکت نمایند فقط هزینه آزمون را می پردازند و خود آموزش به صورت رایگان می باشد و در آموزشگاه های آزاد هزینه دوره ها طبق تعرفه هایی است که از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان اعلام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه استان قزوین ظرفیت های فراوانی در زمینه رباتیک دارد، بیان کرد: میزبانی مسابقات ملی مهارت با استان قزوین است و پیش‌بینی می‌شود شهریور تا آبان ماه امسال این مسابقات برگزار شود.

مددی تعداد نفرات مورد سنجش قرار گرفته توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را 4 هزار و 894 نفر اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب که 31 تا 6 مرداد ماه هفته ملی مهارت است، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل طراحی شده که دیدار با استاندار و بازدید وی از یکی از کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای، تجلیل از مهارت آموختگان برتر استان، رونمایی از مرکز آموزش فناوری های نوین محمدیه، افتتاح مرکز آموزش اشتغال زنان سرپرست‌خانوار، افتتاح دپارتمان آموزش باغبانی و تجلیل از پیشکسوتان فنی و حرفه‌ای استان از جمله این موارد است.

این مسئول در پایان جلسه از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی خبرنویسی، اینفوگرافی و موشن گرافی به صورت ویژه برای اصحاب رسانه استان قزوین خبرداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز