خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

هیچ آسیبی به بام سعدالسلطنه توسط دوچرخه سواران وارد نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۷۹۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: حضور دوچرخه سواران رشته تریال بر روی بام و یکی از گنبدهای سرای سعدالسلطنه آسیبی به این بنای تاریخی وارد نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: اخیرا تصاویری از حضور دوچرخه سواران روی بام و بخشی از گنبدهای سعدالسلطنه در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است که باید در توضیح این موضوع یادآور شد مسابقه و حرکت ورزشی روی بام انجام نشده و ورزشکاران تنها برای گرفتن عکس یادگاری لحظاتی کوتاه در بام این بنا حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه مسابقات رشته تریال در محوطه سعدالسلطنه برگزار شد؛ نه روی بام و گنبد این مجموعه تاریخی، افزود: هیات دوچرخه سواری قزوین و همچنین سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به عنوان متولی این مجموعه بر این مسابقات نظارت لازم و کافی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با بیان اینکه وزن دوچرخه های مورد استفاده در رشته تریال حدود پنج کیلوگرم است،خاطرنشان کرد: اخباری که در خصوص این اتفاق در بعضی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده بود به شکلی خاص منعکس شد و این اتفاق مشکل و آسیبی را برای این بنا ایجاد نکرد.

کاروانسرای سعدالسلطنه معروف به سرای سعدالسلطنه و یکی از بناهای دوره قاجاریه و از اماکن گردشگری مهم قزوین به شمار می رود.

این مجموعه با ۲۳۰ حجره و دارای چندین راسته، که در کنار مجموعه بازار سنتی قزوین قرار دارد در اوایل دهه ۹۰ از سوی شهرداری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و از آن پس به عنوان بازار صنایع دستی مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز