خبرگزاری کار ایران

به منظور پیشگیری از ویروس کرونا؛

محدودیت ارسال اظهارنامه مالیاتی از رایانه شخصی در قزوین حذف شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۷۸۲

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع، محدودیت ارسال اظهارنامه از طریق سیستم‌های شخصی مودیان در این استان حذف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی، سعید حوائج با اعلام این خبر گفت: با توجه به حذف محدودیت ارسال اظهارنامه مالیاتی از رایانه‌های شخصی، همه مودیان مالیاتی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی و دفاتر خدمات الکترونیکی می‌توانند بدون محدودیت برای ثبت و ارسال اظهارنامه‌های الکترونیکی مبادرت کنند.

وی یادآورشد: تمامی فرایندها و مراحل ثبت نام در نظام مالیاتی، ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات، الکترونیکی است و هیچگونه نیازی به مراجعه مودی به ادارات مالیاتی در سطح این  استان نیست.

حوائج با بیان اینکه  پایان مرداد ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل است، گفت: صاحبان مشاغلی که تمایل به بهره مندی از شرایط تعیین مالیات مقطوع دارند، منتظر دستورالعمل مربوطه باشند.

به گفته وی شرایط امروز کشور به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و تهدید دشمنان در مسیری قرار گرفته که با توجه به قطع بودجه نفت، باید بیش از پیش به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم و در عین حال نیز از درآمدهای مالیاتی به عنوان اصلی‌ترین محور اقتصاد مقاومتی یاد شده است.

وی تصریح کرد: براین اساس، برنامه‌ریزی برای وصول کامل مالیات و جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی به‌ جای درآمدهای نفتی که در بیشتر موارد ناپایدار می‌باشد، اساسی‌ترین محور برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور در حال حرکت به سمت شفافیت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش در ساختار جدید نظام مالیاتی موجب شفافیت اقتصادی و پیشگیری از فرار مالیاتی خواهد بود.

حوائج به آثار منفی پیامدهای فرار مالیاتی در اقتصاد کشور اشاره و یادآور شد: این مساله موجب می‌شود تا درآمدهای جامعه به نحو مناسبی توزیع نشود و انباشت ثروت در دست گروه‌های خاص، باعث شکاف طبقاتی عمیق شده و در نهایت ارایه خدمات رفاهی و اجتماعی از سوی دولت ضعیف‌تر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز