خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز بهداشت کاشان خبر داد:

ورود کاشان به وضعیت قرمز کرونا / در تامین ماسک موفق عمل کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۶۴۹

مدیر مرکز بهداشت کاشان ورود به حالت قرمز در کاشان را نتیجه دشواری در تغییر رفتار و نگرش مردم و مسئولان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی اظهار داشت: در حال حاضر بهترین و ارزان ترین روش برای پیشگیری و کاهش انتشار ویروس کویید ۱۹ استفاده صحیح از ماسک یک بار مصرف است و باید مردم به خاطر سلامتی خود و خانواده و در زمان حضور در شهر اجرای این توصیه را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: مسافران تاکسی و اتوبوس هنگام سوار شدن ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک را فراموش نکنند و شهروندان هم می بایست در غالب تذکر و ارشاد آنها را به رعایت نکات بهداشتی ملزم کرده و شرایط بحرانی کاشان را گوشزد کنند.

مدیر مرکز بهداشت کاشان در ادامه خاطرنشان شد: تامین ماسک سه لایه و پارچه ای مورد نیاز مردم شهرستان به عهده مسئولان ذیربط است و نباید هیچ کمبودی در این زمینه احساس شود.

دهقانی تاکید کرد: به رغم محدودیت هایی که در روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا در ارتباط با دسترسی به ماسک مشاهده شد، ولی کاشان در مقایسه با شهرهای بزرگ در تامین و تولید ماسک بسیار موفق عمل کرده است.

دهقانی برگزاری تجمعات، جشن‌های عروسی و مراسم عزاداری را در شرایط بیماری به صلاح مردم و جامعه ندانست و بیان کرد: برخی شهروندان پس اعلام تعطیلی تالارها و عزاداری ها، اقدام به برگزاری آنها در باغ تالارها می کنند که ممنوع است.

وی با بیان اینکه کاشان همچنان در حالت قرمز قرار گرفته و ممکن است این روند ادامه دار نیز باشد، خاطرنشان شد: برای قطع زنجیره شیوع کرونا محدودیت هایی برای اصناف و شهروندان در نظر گرفته شد، ولی در عوض مردم پس از چند ماه گذران دوران کرونا توصیه های ابتدایی مانند شستن دست ها با آب و صابون، پرهیز از نگهداری مواد غذایی در فضای روباز و جلوگیری از رفت وآمدهای غیر ضروری را فراموش کرده اند.

دهقانی عنوان کرد: در انجام برخی از امور پیشگیری به دلیل ساختار پیچیده و ناشناخته کرونا، محدودیت‌های منابع تولید به دلیل تحریم ها و طولانی شدن اپیدمی کویید ۱۹ چندان موفق نبوده ایم، ولی مهمترین چالش پیش روی همکاران بهداشت و درمان در کاشان‌ دشواری تغییر رفتار و نگرش و رفتار مردم و مسئولان در ارتباط با خطر جدی ویروس کرونا است.

مدیر مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه همچنان بسیاری از شهروندان منتظر مصوبه و ابلاغ جدید برای رعایت پروتکل های بهداشتی هستند یادآور شد:پس از گذشت ۵ ماه از شیوع کرونا در کاشان تنها نیمی از راه مبارزه را طی کرده ایم و می بایست برای ادامه راه ضمن تدوین برنامه ایی جامع ومدون حفاظت از خود وخانواده را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز