خبرگزاری کار ایران

غفارپسند خبر داد:

نجات زن ۳۶ ساله با عمل جراحی خارج کردن تومور خطرناک در ناحیه نخاع

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۵۹۱

جراح و متخصص مغز و اعصاب، ستون فقرات و دیسک مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر لامرد از انجام عمل موفقیت آمیز، خارج کردن میکروسکوپی تومور خطرناک در ناحیه نخاع توراسیک در این مرکز درمانی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، دکتر فریبرز غفارپسند جراح مغر و اعصاب و رئیس این مرکز درمانی در این باره گفت: بیمار خانمی ۳۶ ساله از توابع شهرستان خنج استان فارس با علایم ضعف اندام تحتانی و زمین خوردن های مکرر ضمن مراجعه به این مرکز درمانی، پس از معاینات بالینی و انجام تصویربرداری‌های تخصصی، تشخیص تومور در ستون فقرات توراسیک  برای این بیمار محرز شد.

وی افزود:  بیمار پس از انجام عمل جراحی حساس 4 ساعته به روش میکروسکوپی و برداشته شدن تومور از روی نخاع، با گذراندن دوره درمان و رفع شدن تمام علائم بیماری، از این مرکز درمانی مرخص شد.

این جراح مغز و اعصاب که اعمال پیشرفته ای را در کارنامه دارد، تصریح کرد: تومورهای نخایی بسیار نادر و حساس و معمولا این گونه تومورها خوش خیم و قابل درمان است و فقط تعداد اندکی از بیماران مبتلا به تومور نخاع نیاز به شیمی درمانی و پرتو درمانی بعد از عمل دارند. درمان اصلی این تومورها از طریق عمل جراحی و در مراکز مجهز توسط متخصصان با حساسیت خاصی انجام می شود.  

به گفته دکتر غفارپسند، این مرکز آموزشی درمانی دارای تمامی تجهیزات برای انجام اعمال جراحی پیشرفته است و  تنها مرکز درمانی در جنوب استان که در آن عمل جراحی نخاع  در این سطح انجام می شود و امکاناتی مانند دستگاه های بروز سی. تی. اسکن و ام. آر. آی و میکروسکوپ جراحی توان متخصصین این منطقه را در تشخیص و درمان بیماری ها بالاتر برده است.

رئیس مرکز آموزشی-درمانی حاج محمود حاج حیدر لامرد اظهار کرد: با جابه جایی این بیمارستان به ساختمان جدید، خدمات این مرکز درمانی در فضایی بسیار مناسب با تجهیزات پیشرفته آماده خدمت رسانی به مردم لامرد و دیگر مناطق همجوار است.

گفتنی است از زمان راه اندازی بیمارستان جدید لامرد که از ابتدای اردیبهشت امسال با دستور رئیس جمهور انجام شد، چندین عمل پیشرفته و حساس در زمینه مغز و اعصاب در این مرکز درمانی انجام گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز