خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

بستری روزانه 60 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان/ افرادی که ماسک نمی‌زنند در مرگ مبتلایان به کرونا دخیل اند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۵۱۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : روزانه 60 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری می شوند.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : در حال حاضر 300 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

 آبتین حیدر زاده با  اشاره به تاثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 افزود : ماسک زدن های جمعی در پیشگیری از کرونا بسیار موثر است  و 40درصد افرادی که در مکانهای عمومی از ماسک استفاده نمی کنند تاثیر استفاده از ماسک را در کسانی که ماسک زده اند کاهش می دهند.

وی شستن دست ها با آب و صابون، ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از کرونا را موثرترین را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت : استفاده از  محلول های ضدعفونی کننده در بلند مدت عوارضی همچون خشکی پوست و مشکلات تنفسی به همراه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند ممکن است ناقل بیماری کرونا باشند گفت: بسیاری از افرادی هم که به این بیماری مبتلا می‌شوند جان خود را از دست می دهند .

آبتین حیدرزاده خطاب به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند گفت : اگر ماسک نمی زنید در مرگ کسانی که به کرونا مبتلا می شوند دخیل هستید و شما یک قاتلید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز