خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

طرح پردیس روستایی موجب اشتغالزایی برای ۱۰۰ می شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۶۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان اقتصادی هر پردیس روستایی می‌تواند حدودا برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در نشست بررسی طرح‌ پردیس‌های روستایی در استان قزوین اظهار کرد: هر پردیس روستایی به طور میانگین از ۱۰ واحد تولیدی تشکیل شده  که هر واحد می‌تواند برای ۱۵ نفر اشتغالزایی کند.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: راه‌اندازی پردیس‌های روستایی سبب می‌شود که توسعه روستاها و واحدهای تولیدی در قالب یک پردیس روستایی دنبال شود و در نهایت به اشتغال پایدار روستایی کمک کند.

قبادی با بیان اینکه تا پایان سال جاری طرح‌های پردیس روستایی در ۲۰ روستا راه‌اندازی می‌شوند، گفت: این پردیس‌ها با آمایش سرزمینی استان قزوین منطبق بوده و باعث مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

وی بیان کرد: قرار شده درآمد حاصل از عوارض تولید در پردیس‌های روستایی در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد تا با اعتبارات بیشتر به دنبال عمران و آبادانی روستا باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین اگرچه تاکنون تسهیلات متعددی به روستاییان پرداخت کرده است، اما نبود برنامه منسجم باعث شده که این سرمایه‌ها هدفمند نباشد، بر همین اساس پردیس روستایی می‌تواند این تیم و هماهنگی را برای رسیدن به توسعه روستایی هموار سازد.

طرح پردیس روستایی به عنوان طرحی ابتکاری از سوی معاون اقتصادی استاندار قزوین تدوین و به صورت پایلوت در استان قزوین برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز