خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان:

کارگاه آموزش اینترنت اشیا در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۴۹

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: کارگاه آموزش اینترنت اشیا (IOT) در استان قزوین با هدف افزایش ظرفیت‌‌های دانشی و آموزشی به زودی راه اندازی می شود.

 محسن مددی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: در راستای افزایش ظرفیت‌‌های دانشی و آموزشی در بخش فناوری‌‌های نوین دیجیتالی و به مناسبت هفته ملی مهارت کارگاه آموزشی اینترنت اشیا (IOT) با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با هدف آشنایی اولیه مخاطبان با اینترنت اشیا و فرآیند طراحی محصول در این حوزه، همچنین ایجاد افق دید کاربردی برای علاقه مندان و مدیرانی که برای ادامه روند شغلی،تحصیلی و سازمانی خود نیاز به یادگیری این فناوری دارند، راه اندازی می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: اینترنت اشیا دیدگاهی نوین در صنعت فناوری اطلاعات است که تمامی مفاهیم فنی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می شود. در این دیدگاه محصولات، کالاهای مصرفی، خودروها و کامیون‌ها، تجهیزات صنعتی و صنایع (برق، تلفن و ...)، حسگرها و دیگر مؤلفه‌ها؛ هر روزه توسط اتصالات اینترنتی و همچنین قابلیت‌های قدرتمند تحلیلی داده‌ها با یکدیگر ترکیب‌ شده‌اند تا نحوه کارکرد و زندگی ما را دگرگون کنند.

مددی ادامه داد: پروژه‌ های انجام‌ شده در اینترنت اشیا بر اینترنت و اقتصاد، تاثیر بسیار چشمگیری داشته؛ به نحوی که پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2025 در حدود 100 میلیارد شئ متصل به اینترنت اشیا خواهیم داشت که این اتصالات تأثیر بیش از 11 تریلیون دلاری در اقتصاد جهان دارد.

اینترنت اشیا (IOT) به اشیا و تجهیزات محیط پیرامون‌ که به شبکه اینترنت متصل شده نام دارد و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند.

31 تیر تا 6 مرداد ماه به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز