خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

سخنان امیدوارکننده که آرزو می‌کنیم بوقوع بپیوندد

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۳۴

این روزهای کرونایی که همه آرزوی شکست این ویروس لعنتی را دارند و اداره‌ها با حداقل کارمند روزگار می گذرانند شاهد تغییر و تحول در راس سازمان ها و اداره های کل هرمزگان هستیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، پس از تغییر در مدیریت شرکت توزیع استان، نوبت به بنادرو دریانوردی رسید تا نفر نخست این اداره کل نیز با هرمزگان خداحافظی کند. البته شنیده شده مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز تغییر خواهدکرد.

 به نظر می رسد تغییر در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مشورت و دخالت برخی از نمایندگان استان انجام شده ؛ هرچند هیچ‌کدام شان در این باره اظهارنظری نکرده‌اند اما حضور نیافتن حتی یکی از آنها در مراسم تودیع و معارفه این سئوال را به دنبال دارد که آیا آقایان با این انتصاب مخالفند و یا هم به دلیل حضور در تهران و جلسات مجلس فرصت حضور پیدا نکردند.

 شاید هم رویکرد نمایندگان استان در دوره جدید برای حضور در چنین مراسم‌هایی تغییر کرده، در هر صورت جای آنها خالی بود اما نکته مهم اینکه وقتی ما می‌گوییم کرونا کاری با مدیران ندارد و آنها نیز واهمه‌ای از این ویروس کشنده ندارند حرفی به گزاف نگفته‌ایم در همین مراسم تودیع و معارفه، آقایان مدیر در ردیف نخست شانه به شانه هم نشسته بودند و چنان نزدیک هم بودند که به راحتی ضربان قلب یکدیگر را می‌شنیدند.

جا‌بجایی مدیران در رده‌های مختلف مدیریتی یک رویه معمول بوده که مدیران تصمیم‌گیر درچنین مراسم هایی این جابجایی ها را برای تحول و توسعه و کارآمدی دستگاه متبوع می دانند.

آنچه در این‌گونه مراسم از زبان مدیرانی که معارفه می شوند شنیده می شود، جملات تکراری است جملاتی از این دست " تا روزی که دراین پست وسمت هستند برای خدمت به مردم تمام تلاش خودرا به کار خواهند بست."

سخنانی که همه امیدوارند چنین شود، درهمین مراسم مدیرکل جدید با انتقاد ازبرخی مدیران، می گوید: بزرگ‌ترین ایراد برخی مدیران در ایران این است که همیشه در  اتاق‌های کار آنان بسته و تمایلی به پذیرش ارباب رجوع ندارند.

او در عین حال تأکید می کند که در  اتاقش همیشه به روی مردم، سرمایه‌گذاران و مدیران لایه‌های مختلف سازمان باز است تا بتواند مشکلات را به خوبی شنیده و برای آنها با هم فکری کارشناسانه، راه حلی بیندیشد.

سخنانی امیدوارکننده که آرزو می کنیم این مدیر پس ازورود به اتاق ریاست، آنچه را در مراسم معارفه اش بر زبان جاری ساخته هرگز فراموش نکند و این پست و مقام، او را از آنچه به آن ایمان دارد و بیان کرده است دور نسازد.

کشور به مدیرانی نیاز دارد که به آنچه بر زبان جاری ساخته اند وفادار بمانند،چیزی که این روزها خیلی در بین مدیران رایج نیست و در  اتاق بسیاری از مدیران به این راحتی برای ارباب رجوع باز نمی شود.

 محمد خداکریمی- روزنامه‌نگار 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز