خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان:

۱۳۰ طرح آبیاری نوین در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۲۹

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۳۰ طرح آبیاری نوین به مساحت 7000 هکتار هم اکنون در اراضی زراعی و باغی کشاورزی استان قزوین در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احمد مستخدمی اظهار کرد : پیش بینی می شود از این تعداد، کار اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان افزود: شبکه های آبیاری نوین در دست اجرا در زمین های زراعی و باغی استان قزوین شامل کم فشار، تحت فشار، موضعی یا قطره ای و کلاسیک هستند.

مستخدمی با اشاره به کاهش قابل توجه‌مصرف آب در اراضی کشاورزی با اجرای سامانه‌های آبیاری نوین،گفت: میانگین مصرف آب در آبیاری سنتی در هر هکتار ۱۵ هزار متر مکعب است که اجرای آبیاری نوین می تواند این رقم را تا ۱۱ هزار متر مکعب کاهش و به زیر چهار هزار متر مکعب برساند.

وی یادآور شد: ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش سامانه های آبیاری نوین قرار دارند که ۲۶ هزار هکتار آن طی هفت سال اخیر اجرا شده است.

این مسئول با بیان اینکه برای فاصله گیری از کشاورزی سنتی باید توسعه و تجهیز اراضی به آبیاری مدرن سرعت بگیرد،افزود: برای تحقق این موضوع باید شاهد جلوگیری از خرد شدن اراضی و یکپارچگی سازی آنها باشیم که این موضوع مشارکت و عزم کشاورزان و همراهی آنها با جهاد کشاورزی را می طلبد.

حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرای سامانه های آبیاری نوین را دارند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز