خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

صدور ۶ حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۳۸۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۲پرونده قصور پزشکی مطرح بود که ۶ پرونده منجر به محکومیت و ۶ پرونده نیز تبرئه شده است.

به گزارش ایلنا، کامروز امینی شنبه ۲۸ تیرماه در جمع خبرنگاران افزود: طی سه ماهه امسال ۴۵۱۹ معاینه بالینی در مراکز پزشکی قانونی این استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۳۷۲ نفر مراجعه کنندگان با عنوان نزاع به مراکز ما مراجعه کردند بیان کرد: از این تعداد ۱۱۲۰ نفر آقا و ۲۵۲ نفر خانم بوده اند. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۲ درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مصدومان تصادفات رانندگی استان طی سه ماهه اول امسال ۸۷۷مورد بوده که از این تعداد ۶۶۸ نفر آقا و ۲۰۹ نفر خانم بوده اند. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است.

امینی تصریح کرد: در این مدت ۹۳ مصدوم ناشی از حوادث کار در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۳.۳ درصد افزایش داشت، از این تعداد ۹۰ نفر آقا و ۳ نفر خانم بودند.

وی ادامه داد: طی سه ماهه نخست امسال ۱۳۵ جسد به پزشکی قانونی استان ارجاع شد که ۱۰۷ نفر آقا و ۲۸ نفر خانم بودند و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶.۷ درصدی داشتند.

جان‌باختن ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی استان

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سه ماهه امسال ۴۳ مورد فوت ناشی از سوانح رانندگی در استان داشته ایم و ۳۷ نفر آقا و ۶ نفر خانم بودند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۶ درصد کاهش یافت.

امینی تاکید کرد: در این مدت دو مورد فوتی ناشی از غرق شدگی داشته ایم در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۷ مورد غرق شدگی در استان رخ داده بود.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰ فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان اتفاق افتاد که از این تعداد ۹ نفر آقا و یک نفر خانم بودند در حالی این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۹ فوتی داشته ایم.

افزایش ۷۰ درصدی سقط درمانی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۲ مورد مجوز سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی استان صادر شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافت.

امینی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۸ مورد پرونده در کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفت که ۱۸.۳ درصد نسبت به مدت مسابه کاهش نشان می دهد، بیان کرد: از این تعداد ۱۲پرونده قصور پزشکی مطرح بود که ۶ پرونده منجر به محکومیت و ۶ پرونده نیز تبرئه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز