خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شکل‌گیری واقعی احزاب تاثیر بسزایی در کاهش خطاهای انتخاباتی و توسعه سیاسی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۳۰۱

دبیر خانه احزاب خراسان رضوی با بیان اینکه شکل‌گیری احزاب به معنی واقعی کلمه تأثیر بسزایی در کاهش خطاهای انتخاباتی و مسیر توسعه سیاسی دارد، گفت: جلسات خانه احزاب استان در دوران کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شده است.

الهه قلی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: بنده معتقدم فعالان سیاسی برای ارتقا سطح احزاب و روند توسعه سیاسی باید در هر شرایطی در صحنه باشند و فعالیت‌های خود را متوقف نکنند .

وی افزود: امروزه احزاب یکی از ضروریات زندگی جوامع بشری در دوره مدرن محسوب می‌شوند به‌ طوری که یکی از مؤثرترین نهادهای تأثیر گذار بر روندهای تصمیم گیری و اجرایی کشور و به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می کنند.

قلی زاده گفت: کار ویژه ها و کارکردهای احزاب واقعی، همواره موجب ثبات سیاسی و امنیت در هر نظام سیاسی است .

دبیرخانه احزاب خراسان رضوی گفت : امروزه بسیاری از متفکران لازمه تبدیل مشارکت توده ای به مشارکت فعال وسازمان یافته را در تأسیس احزاب به معنای واقعی کلمه می دانند و آن را مرحله تکمیلی از مراحل انقلاب اسلامی به شمار می‌آورند که چنین امری در جهت تضمین تداوم و تعادل نظام ضروری است.

وی ادامه داد: اکنون که کشور در فراز و نشیب های نوسازی، توسعه و بحران‌های آن قرار دارد تقاضای مشارکت سیاسی نیز رو به افزایش است و بدیهی است که شاخصه اصلی توسعه سیاسی به مشارکت سیاسی است؛ مشارکتی که خود از ابزارهای کارآمد و سازمان‌های نهادمند باشد.

قلی زاده گفت: نگاهی اجمالی به نظام سیاسی کشورمان بیانگر این نکته است که احزاب به معنای حقیقی کلمه شکل نگرفته اند بلکه گروه‌های سیاسی بنام حزب در ایام انتخابات موقتاً فعالیت کرده و بعد از آن هیچ رابطه دقیق و تعریف شده ای میان نمایندگان حزبی و خود حزب وجود ندارد بنابر این اگر آسیب‌ها و موانع تحزب برطرف شده و حزب به معنی صحیح کلمه شکل بگیرد تأثیر بسزایی در کاهش خطاهای انتخاباتی داشته و مسیر توسعه سیاسی را هموارتر خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز