خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی‌خانه کارگر فارس:

عزم جدی برای کنترل کرونا در کارگاه‌های تولیدی استان وجود ندارد/نیمه تعطیل شدن بسیاری از کارگاه‌های تولیدی استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۱۳۶

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی را برای جامعه کارگری ایجاد کرد افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا بسیاری از کارگاه های استان را به حالت تعلیق و نیمه تعطیل در آورده است چرا که این مهم سبب شده کارگاه های تولیدی کوچک استان با مشکلات زیادی مواجه شده است.

به گزارش ایلنا ، علی راستگو در جلسه‌ای که با دو نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار کرد با اشاره به اینکه بیش از 73 هزار کارگاه تولیدی در استان فارس وجود دارد ادامه داد: کنترل کارگاه های تولیدی استان و ضد عفونی کارگاه ها در پیک اول به مراتب بهتر از الان است.

وی با بیان اینکه درمان‌های مقطعی هیج گره و مشکلی را از بازنشستگان حل نمی‌کند گفت: جامعه کارگران و بازنشستگان فارس همواره خواستارند که مشکلاتشان رفع شود.

راستگو افزود:متاسفانه در حال حاضر عزم جدی برای کنترل بیماری کرونا در کارگاه های تولیدی در استان وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس در ادامه با اشاره به متاسفانه هیچکدام از دولت ها اقدام جدی برای اجرایی کردن موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام ندادند گفت: در شرایط فعلی نگرانی های جامعه کارگری و بازنشستگی همچنان ادامه دارد واین مهم باعث شده که سفره کارگران و بازنشستگان روز به روز خالی‌تر شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان گفت: اگرچه همسان سازی حقوق بازنشستگان از اوایل مرداد ماه سال جاری وارد مرحله عملیاتی شد اما نباید فراموش کرد که این مهم نتوانسته توقع و انتظارات جامه بازنشستگان استان را بر آورده کند.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 41 قانون کار حقوق و دستمزد کارگران باید بر اساس تورم، هزینه زندگی باید تعیین شود افزود: اما متاسفانه این مهم هیچ وقت به صورت کامل اجرائی نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان در رابطه با مشکلات درمانی بازنشستگان افزود: اگرچه طبق ماده سه قانون الزام باید درمان بازنشستگان محترم به صورت رایگان انجام شود اما این موضوع هم هیچ زمانی عملی نشده است.

وی افزود: جامعه کارگری و بازنشستگان همواره خواستارند که دولت محترم به قانون‌هایی که برای این قشر توسط قانونگذاران تصویب می شود احترام بگذارند و آنها را عملیاتی کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه کارفرمایان به محض این که کارگران مرتکب به اشتباه شوند وی را از محل کار اخراج می کنند ادامه داد: کارگران به عنوان نیروی مولد کشور همواره خواستار توجه دولت به مشکلاتشان هستند.

راستگو افزود: اگرچه دولتمردان همواره شرایط را به گونه جلوه می دهند که کارگران نقش پر رنگی در سازمان تامین اجتماعی دارند اما در واقعیت این گونه نیست و کارگران و بازنشستگان هیچ دخل و تصرفی در سازمان تامین اجتماعی ندارند.

این فعال کارگری بیان کرد: اگرچه افراد در بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها  بعد از 5 سال رسمی می شوند اما در بخش کارگران وضعیت به گونه ای دیگر است و وضعیت استخدامی کارگران بعد از 25 سال کار هنوز مشخص نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس در ادامه با انتقاد از مبلغ بیمه بیکاری کرونا ادامه داد: متاسفانه پرداخت ۷۰۰ هزار تومان به کارگران در قالب بیمه بیکاری ایام کرونا هیچ مشکلی را از این قشر حل نکرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز