خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری سمنان مطرح کرد:

فرهنگ اصلی ترین زیر ساخت تحول اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۰۲۲

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان گفت: اصلی ترین زیر ساخت نرم افزاری در رشد و پیشرفت تحول اجتماعی فرهنگ یک جامعه است.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه جلسه شورای فرهنگی استانداری سمنان، اقدامات فرهنگی را اساس و زیربنای هر حرکت در جامعه دانست و گفت: اصلی‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری در رشد، پیشرفت و تحول اجتماعی، "فرهنگ" یک جامعه است.

وی بیان کرد: مادامی که بستر فرهنگی به منظور پیشبرد برنامه های اقتصادی و سیاسی در جامعه شکل نگیرد، تحقق اهداف صورت نمی‌پذیرد بنابراین باید برای ارتقاء فرهنگ ، برنامه ریزی و اقدام مستمر انجام شود.‌

وی با بیان اینکه فرهنگ با باورها و هنجارهای انسان در ارتباط است ، تصریح کرد: بارها مشاهده شده که انسان‌ها جان خود را برای باورهای خود فدا کرده‌اند و نمونه بارز آن نیز فرهنگ شهادت در جامعه ماست .

 منصوری با اشاره به نقش دین در زندگی اجتماعی اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: گسترش وسعت دید و جهان بینی انسان‌ها و درک عمیق مفاهیم دینی اهمیت ویژه ای دارد چرا که دین پایه و اساس فرهنگ جامعه ماست .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان یادآور شد: دین عامل اصلی پرهیز از منکرات و بدی‌ها و دعوت به معروف است پس بررسی راهکارهای ترویج و تبیین فرهنگ دینی باید در دستور کار شورای فرهنگی قرار گیرد.

معاون استاندار لازمه بهبود و ارتقاء فرهنگ جامعه را ارتقاء فرهنگ سازمانی برشمرد و ابرازداشت: اگر کارکنان دولت از لحاظ فرهنگی غنی باشند، مسئولیت‌پذیر و تعامل‌پذیر می‌شوند و این مهم اثرات مثبتی بر جامعه دارد  از این رو آسیب شناسی وضع موجود و تهیه نقشه راه ارتقاء فرهنگ سازمانی امری ضروریست و می بایست به صورت جدی به آن پرداخته شود.

وی در ادامه به کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه اشاره و عنوان کرد: این شاخص نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ اجتماعی دارد و از موثرترین راهکارهای تقویت آن نحوه تفکر ، منش روش و عملکرد مدیران و مسئولان است که پیش از هر کار فرهنگی و آموزش و پژوهشی حائز اهمیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی به روش کارگاهی، تصریح کرد: این دوره‌ها باید نیاز سنجی شده و پاسخگوی دغدغه ها باشد و با روش پرسش و پاسخ و مباحثه و با رویکرد پژوهشی برگزار گردد.

منصوری لازمه برگزاری جلسات هم‌اندیشی را آسیب شناسی وضع موجود دانست و افزود: انجام کارهای پژوهشی منتج به ایجاد تفکر بیشتر در افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: که باید به موضوع فرهنگ با نگاه چالشی پرداخته و از سطحی‌نگری پرهیز و مستندسازی برنامه‌های فرهنگی با تاکید بر محتوای موثر و برگرفته از آموزه های ناب مذهبی انجام پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌ها، دعوت از چهر‌ه‌های مذهبی علمی و فرهنگی برجسته کشور و نیز برپایی شب شعر فرهنگی در پیشبرد اهداف یادشده از جمله برنامه های قابل اجراست.

در این‌جلسه اعضا در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی وعملکرد شورای اقامه نماز استانداری و راهکارهای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز