خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج خبر داد:

تخصیص ۲۲ درصد از اعتبارات تملک دارایی آوج به حوزه آموزش و نوسازی مدارس

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۰۱۶

فرماندار شهرستان آوج گفت: اقتصاد آموزش و پرورش یک موضوع مهم و اساسی است که در همین راستا، تجاری سازی مدارس و فضاهای اضافی و بلااستفاده مراکز آموزشی یک ضرورت انکارناپذیر است و می تواند به حفظ جایگاه آموزش و استقلال مالی آموزش و پرورش و مدارس دولتی کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت اله علیرضایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آوج گفت: شهرداری ها در صدور مجوز و تخفیف عوارض برای احداث فضاهای تجاری در مدارس باید همکاری لازم را داشته باشند و کاربری این مغازه هم باید متناسب با شان فرهنگی و تربیتی مدارس باشد.

فرماندار شهرستان آوج گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اعتبارات متوازن و ۲۲ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال جاری به حوزه آموزش و نوسازی مدارس اختصاص یافته است و این بیانگر رویکرد مدیریت شهرستان به ضرورت توجه و تقویت حوزه آموزش و پرورش می باشد.

علیرضایی اظهار داشت: باتوجه به روستایی و سنتی بودن شهرستان، ضعف بنیه اقتصادی خانواده ها در مناطق روستایی، عدم دسترسی خانوارها و دانش آموزان به امکانات تقویت آموزشی در خارج از محیط خانواده ها و ضعف زیرساخت های ارتباطی، رویکرد ما در سال تحصیلی جدید باید بازگشایی مدارس و آموزش حضوری و چهره به چهره باشد تا دانش آموزان از فضای تحصیل و آموزش دور نشوند.

وی افزود: درخصوص تقویت زیرساخت های ارتباطی و اینترنت روستایی طی چند مرحله مکاتبات و پیگیری های لازم صورت گرفته و طی چند ماه اخیر اینترنت ۱۴ روستای شهرستان تقویت شد و این روند باید ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آوج تصریح کرد: تعامل و همکاری بین ادارات به ویژه با آموزش و پرورش باید دوسویه و متقابل باشد و دستگاه های خدمات رسان باید حداکثر همراهی و مساعدت را با این نهاد فرهنگی و آموزشی داشته باشند اگرچه آموزش و پروش هم در پرداخت مطالبات دستگاه ها و ادارات باید همکاری های لازم را داشته باشد.

وی گفت: در خصوص ارتقای شاخص  و میانگین سوادآموزی در سطح شهرستان، با برگزاری جلسات مشترک  معاونت سواد آموزی استان و بخشداران، دهیاران و بهورزان روستایی باید بانک اطلاعات بیسوادان در مناطق مختلف احصاء و پس از راستی آزمایی برنامه‌ریزی لازم برای پوشش حداکثری بی سوادان و کم سوادان انجام شود و همچنین راه اندازی مراکز یادگیری محلی از موضوعاتی است که با پیگیری آموزش و پرورش و همکاری ادارات مربوطه باید در سال جاری عملیاتی شود.

علیرضایی اظهار داشت: دو مدرسه شیخی در شهر آبگرم و مدرسه مصرآباد در هفته دولت امسال آماده افتتاح و بهره برداری می شوند و سه مدرسه خیرساز در عبدالله مسعود سفلی، مدرسه مطلوبی آوج و مدرسه مکتب اسلام در روستای سبزک تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه دیوارکشی و محوطه سازی خواهند شد.

وی با تاکید بر آغاز عملیات اجرایی استخر دانش آموزی شهرستان تصریح کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه در سال جاری پیش بینی شده و امیدواریم که نوسازی مدارس هرچه سریع تر کار احداث و تکمیل آن را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز