خبرگزاری کار ایران

مدیر سازمان جهاد کشاورزی همدان خبرداد:

۱۹ هزار تن سیر مرغوب همدان، در راه بازار‌های داخلی و خارجی

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۹۱۲

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: امسال ۱۹ هزار تن سیر مرغوب همدان، روانه بازار‌های داخلی وخارجی می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمد قدیمی گفت: در سال زراعی۹۹-۹۸ حدود ۱۲۵۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به کشت سیر اختصاص یافته و عملیات برداشت آن هم اواسط تیر آغاز شده  است و تا اواسط مرداد ادامه خواهد یافت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال قریب به ۱۹ هزار تن سیر مرغوب توسط کشاورزان روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت:با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود برابر الگوی کشت ارائه شده کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، کشت سیر را  متناوب با سایر محصولات آبی در نظر بگیرند.

مرغوبیت بالا، طعم، بو و مزه منحصر به فرد سیر همدان مولفه های تاثیر گذاری است که مورد قبول ذائقه شهروندان کشورهای همسایه قرار گرفته و مسیر صادرات این محصول را هموار کرده است.

سیر خشک همدان در فهرست خرید سبد شرکت‌های تولید دارویی و بهداشتی هم قرار دارد و در مصارف صنایع تبدیلی و غذایی، از مقبولیت بالایی به لحاظ طعم و مزه در کشورمان قرار دارد.

علاوه بر این کاربرد این محصول همدان در صنایع دارویی و گیاهی، موجب شده بازار‌های تجاری، طب گیاهی و دارویی در جهان مهمترین خریداران سیر همدان باشند و بهمین جهت سال گذشته ۲ هزار و ۶۳۶ تن سیر خشک همدان به ارزش ۳/۱ میلیون دلار صادر شد.

استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیرکشت سیر خشک و تولید سالانه ۶۰ هزار تن از این محصول، رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز