خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبرداد:

آموزش ۶ هزار پرستار برای موج دوم کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۷۷

معاون وزیر بهداشت گفت: آموزش ۶ هزار پرستار برای بخش‌های عمومی و مراقبت‌های ویژه در کشور در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی در نشست با روسا، مدیران و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی در خراسان رضوی گفت: مشهد به خاطر وجود بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) شرایط ویژه‌ای دارد و نگرانی از نظر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این کلانشهر، نگرانی کل کشور است.

حضرتی افزود: اگر در موج اول کرونا مدیریت خوبی برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در مشهد و خراسان رضوی حاصل شد به دلیل همکاری همه‌ جانبه تمامی مجموعه‌ها و مردم بود، چیزی که باید در موج دوم هم گسترش یابد.

وی افزود: در شهرهایی همچون مشهد با وضعیت  قرمز از نظر شیوع کرونا بهترین اقدام تمرکز بر پیشگیری است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با موج دوم شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، آموزش ۶ هزار پرستار برای بخش‌های عمومی و مراقبت‌های ویژه در کشور در حال اجراست.

حضرتی افزود: در این آموزش‌ها  طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلاس‌های تئوری به ‌صورت غیرحضوری و کلاس‌های عملی هم به‌ صورت حضوری و با رعایت موازین و دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله پرستاری در حال پیگیری است و از روسا و مدیران حوزه پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان تقاضا داریم تمامی کمبودها و اقلام و تجهیزات مورد نیاز را به ‌صورت مکتوب در اختیار وزارتخانه قرار دهند تا اقدامات لازم برای تامین نیازها انجام شود.

حضرتی افزود: در زمینه تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه بسیاری از دانشگاه‌ها نیروهای فصل‌های پاییز و زمستان خود را تامین کرده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای شرکتی که عملکرد آنها خوب بوده باید جذب شوند و خواسته ‌ما به‌کارگیری نیرو متناسب با بودجه موجود است تا مشکلی در پرداخت‌ها ایجاد نشود.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز  در این جلسه گفت: در روزهای اخیر با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان ۲۴۰ پرستار و کمک‌پرستار از بیمارستان‌های مشهد در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر بکارگرفته شده‌اند.

امیررضا صالح‌ مقدم افزود: با توجه به شرایط تحمیلی بحران کرونا در مشهد ساعت کاری موظف پرستاران متناسب با میزان کار آنها با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاسته شده است.

وی گفت: با دستور رئیس دانشگاه مرخصی تشویقی یک، ۲ و سه روزه به پرستاران درگیر با بیماران کرونایی داده شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در سفر به مشهد از روند ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی خراسان رضوی بازدید کرد.

بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و بیمارستان شریعتی مشهد ویژه بیماران کرونایی در این شهر اختصاص یافته‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز