خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبرداد:

شناسایی 3654 دستگاه ماینر در برق تبریز / تبدیل 696 انشعاب غیرمجاز به انشعاب قانونی طی سال 98

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۶۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی 3654 دستگاه ماینر و 140 فقره انشعاب غیرمجاز نامشهود در این زمینه طی سال 98 و سه ماهه‌ نخست سال 99 خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عادل کاظمی از شناسایی 3106 دستگاه ماینر و 98 انشعاب غیرمجاز نامشهود طی سال 98 خبر داد و تصریح کرد: بیشترین برق‌های غیرمجاز به ترتیب در حوزه‌ امور برق اندیشه، باغمیشه و قراملک شناسایی شده‌اند. دستگاه‌های ماینر جمع‌آوری شده در این مدت، به میزان 134 هزار و 179 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف کرده بودند.

وی همچنین از شناسایی 548 دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) و 42 انشعاب غیرمجاز نامشهود در سال 99 خبر داد و اضافه کرد: بیشترین ماینرهای غیرمجاز شناسایی شده طی سه ماهه‌ نخست سال 99، به ترتیب در حوزه‌ امور برق ائل‌گلی، قراملک و اسکو کشف شده‌اند. دستگاه‌های ماینر شناسایی شده طی این مدت، به میزان 23 هزار و 674 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف کرده بودند.

کاظمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر مورد استفاده در ایران اکثراً دست دوم یا ماینرهای نسل اولی و ابتدایی هستند که مصرف برق آنها دو برابر ماینرهای جدید است، گفت: میزان مصرف دستگاه‌های جدید ۱.۲ کیلووات ساعت و میزان مصرف دستگاه‌های قدیمی ۲.۴ کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر ماینرهای مورد استفاده در ایران ماهانه در حدود ۸۶۴ کیلووات ساعت بیشتر برق مصرف می‌کنند.

به گفته‌ی وی؛ در صورت استفاده‌ی غیرمجاز مشترکین از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه‌ی سال 1396 رفتار خواهد شد و متقاضیان استفاده از ماینر باید به صورت قانونی درخواست دهند. بهای تعرفه‌ی این متقاضیان به ازای هر کیلو وات ساعت 9650 ریال محاسبه می‌شود و به‌منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم (ابتدای خرداد تا پایان شهریور) بهای هر کیلو وات ساعت با ضریب دو و در هشت ماهه دیگر با ضریب نیم محاسبه و دریافت می‌شود.

تبدیل 696 انشعاب غیر مجاز به انشعاب قانونی طی سال 98

کاظمی در تشریح عملکرد شرکت در حوزه‌ شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در سال 98 گفت: طی این مدت، 2793 مورد برق غیرمجاز شناسایی و از این تعداد، 696 مورد با درخواست مشتریان به انشعاب قانونی تبدیل شد. از این تعداد، 264 فقره دستکاری و سوء استفاده‌ شده بودند.

وی در تشریح برنامه‌‌های برق تبریز در سال 99 در رابطه با برق‌های غیرمجاز اظهار داشت: در سال جاری قطع و جمع‌آوری کلیه‌ برق‌های غیرمجاز در دستور کار شرکت قرار گرفته است و پاکسازی کلیه‌ مناطق تحت پوشش این شرکت براساس برنامه‌ی مذکور با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان گفت: شهروندان و مشترکان محترم برای بهره‌مندی از نعمت برق در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی خود حتما نسبت به اخذ انشعاب قانونی اقدام کنند. همچنین از شهروندان مسئولیت‌پذیر درخواست داریم در صورت مشاهده‌ و اطلاع از هرگونه مصرف برق غیرمجاز، مراتب را به شماره 121 (فوریت‌های برق) گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز