خبرگزاری کار ایران

کشاورز مطرح کرد:

کمبود تخت دیالیز در قزوین/ افزایش 6 درصدی بیماران دیالیزی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۶۱

مدیر درمان معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به نرخ رشد سالانه دیالیز ، استان قزوین با کمبود ۳۱ تخت برای بیماران دیالیزی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبداله کشاورز اظهار کرد: هم اکنون برای ارائه خدمات به ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان، ۹۴ تخت فعال وجود دارد که با در نظر گرفتن نرخ رشد سالانه این بیماری، تا پایان سال جاری به ۳۱ تخت جدید نیازمند خواهیم بود.

 مدیر درمان معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان، شاخص اصلی مورد استفاده برای بررسی وضعیت بیماران دیالیزی را نسبت بین تعداد بیماران و تخت‌های فعال دانست که دارای یک رابطه معکوس بوده، یعنی هرقدر عدد کوچکتر باشد وضعیت بهتر خواهد بود و تصریح کرد: هم اکنون این شاخص در استان قزوین ۵.۳ بیمار به ازای هر تخت است که میانگین کشوری آن عدد ۴.۲ بیمار به ازای هر تخت است.

کشاورز با اشاره به کمبود تخت برای بیماران دیالیزی استان قزوین، خاطر نشان کرد: بیشتر کمبودها مربوط به قزوین و به خصوص شهرستان تاکستان است که باید تمهیدات لازم برای افزایش میزان تخت‌ها به عمل آید.

به گفته وی ، تا پایان سال جاری شهرستان‌های قزوین و تاکستان به ترتیب به ۲۱ و ۸ تخت دیالیز برای پیگیری امور درمان بیماران دیالیزی خود نیازمند هستند.

این مسئول حوزه درمان با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۶ درصد به جمعیت بیماران دیالیزی استان قزوین افزوده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر هزینه بهره‌برداری از هر تخت بیمارستانی بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

مدیر درمان معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: برای رفع کمبود تخت‌های دیالیزی در استان، دانشگاه علوم پزشکی قزوین برنامه افزایش تعداد تخت‌های مورد نیاز خود را از طریق راه اندازی بخش‌های جدید از جمله مرکز دیالیز محمدزاده و بیمارستان شفای تاکستان و همچنین توسعه ظرفیت‌های موجود در بیمارستان ولایت قزوین و بخش دیالیز الوند را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز