خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

ثبت نام مدارس قزوین غیرحضوری انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۵۶

به دلیل شیوع و گسترش مجدد ویروس کرونا ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان قزوین با توجه به شرایط محل سکونت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری با تاکید بر شعار بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه به محل سکونت برای تحصیل دانش‌آموزان است،گفت: امسال تاکید بر ثبت‌نام در محدوده سکونت دانش‌آموزان مدنظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده‌اند، افزود: مدیران هر مدرسه با توجه با اطلاعات ثبت نامی دانش آموزان در سامانه مدرسه خود، مجاز به ثبت نام نهایی دانش آموزان هستند.

اصغری ادامه داد: ۳۰ درصد ثبت نام دانش آموزان باقیمانده استان قزوین تا پایان مرداد ماه انجام خواهد شد و مراحل ثبت نام برای مدارس ابتدایی از اول خرداد تا اول تیرماه و متوسطه، کاردانش از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه خواهد بود.

وی اضافه کرد: هر چند فرصت برای ثبت نام دانش آموزان مقاطع مختلف باقی است اما از والدین انتظار داریم ثبت نام فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا کلاس بندی به موقع انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه در مدت زمان ثبت نام از دانش آموزان هیچ وجهی از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: ثبت نام در مدارس دولتی رایگان بوده و خانواده‌ها تنها هزینه کتاب، بیمه و برخی موارد مورد ضروری را باید بپردازند و ثبت نام دانش‌آموزان در دبستان‌های هیات امنایی و غیردولتی نیز با شهریه مصوب انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر پیگیری‌های لازم در خصوص پروژه مهر و هماهنگی در این زمینه گفت: با تمهیداتی که دیده شده شرایط را به‌گونه‌ای فراهم خواهیم کرد که در روز بازگشایی مدارس بهترین شرایط را داشته باشیم و همچنین سناریوهای مختلفی را در رابطه با همین موضوع در تمامی مناطق و نواحی پیش بینی کرده ایم.

اصغری تصریح کرد:  پروژه مهر یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.

وی  کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در جهت تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس را از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز