خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز تاکید کرد:

لزوم کاهش بروکراسی اداری بانک ها و موسسات اعتباری در تسریع ارائه تسهیلات به کارگران آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۰۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا گفت:دولت طرح های مختلفی برای کارگران آسیب دیده از کرونا درنظر گرفته است در این راستا بانک ها و موسسات اعتباری در ارائه این تسهیلات، بروکراسی اداری و موانع را کاهش دهند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه کمیسیون کارگری استان که با حضور اعضای کمیسیون روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت برگزار شد اظهار داشت: یکی از هدف های مهم کمیسیون کارگری رصد کردن مسائل و مشکلات، پرداخت بموقع مطالبات بحق جامعه کارگری و پیشگیری از ایجاد مشکل یا چالش های احتمالی است.

وی افزود: رونق و حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات کارفرمایان، پیمانکاران و کارگری نیز از دیگر اهداف تشکیل کمیسیون کارگری است و دراین راستا باید منافع دو قشر کارگر و کارفرما تأمین شود.

فردی با تأکید بر رصد و رسیدگی مسائل و مشکلات صنفی کارگران زحمتکش اظهار داشت: همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری وظایفی داریم از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط می تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار سازد.

وی افزود: تا کنون  29 هزار و 418نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی و پایش 26هزار و 517 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا می شوند که از این تعداد حدود4 هزار 500 نفر در اسفند ماه ثبت نام کرده اند و به طور کامل پرداخت شده است و 17 هزار نفر هم در فروردین ماه ثبت نام کرده اند و در حال پرداخت می باشند. 

معاون استاندار با بیان اینکه دولت طرح های مختلفی برای کارگران آسیب دیده از کرونا درنظر گرفته است، افزود:  انتظارمان از بانک ها و موسسات اعتباری این است که در ارائه این تسهیلات،  بروکراسی اداری و موانع را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه کمیته کارگری برای احصاء مشکلات و دغدغه های کارگران ناشی از شرایط کرونا تشکیل شود، افزود: شرایط ناشی از شیوع کرونا مشکلاتی را در بخش های اقتصادی به وجود آورده، در این راستا مطالبات کارگری ناشی از این شرایط پیگیری می شود تا دغدغه های این قشر مرتفع شود.

معاون استاندار تصریح کرد: با تشکیل کمیته کارگری، پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع هم در زمینه تهیه اقلام بهداشتی و هم به منظور احصا مشکلات اقتصادی در دستورکار قرار می گیرد.

فردی گفت: از انجایی که استان ما علاوه بر مهاجر پذیر بودن چه در سطح بین المللی و چه در سطح داخلی است، از این رو ضرورت توجه به مشکلات و چالش های کارگران بیش از سایر استان ها ضرورت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز