خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد:

سرعت افزایش تورم و قیمت‌ها رضایتمندی کارگران را از حقوق کم رنگ کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۷۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: سرعت افزایش تورم و قیمت‌ها رضایتمندی کارگران و بازنشستگان از حقوق و مزایا را کم رنگ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا گروسی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی که با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، سیروس نصیری مدیرکل تأمین اجتماعی استان و جمع دیگری از مسئولان در سالن اجتماعات سازمان تأمین اجتماعی قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید به درستی منشأ مشکلات را بررسی کرد تا مشخص شود آیا مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان نسبت به تعیین میزان حقوق و دستمزد است یا انتقاد به میزان تورم که باعث می‌شود این رضایت دیده نشود.

وی با یادآوری ظرفیت‌های نیروهای انسانی استان در شورای عالی کار در خصوص تعیین حقوق و مزایای کارگران افزود: در این دولت افزایش حقوق کارگران به خوبی رعایت شد؛ اما سرعت افزایش تورم و قیمت‌ها رضایتمندی کارگران و بازنشستگان را از حقوق و مزایا کم رنگ کرده است.

گروسی ادامه داد: در بخش ستاد تنظیم بازار حرف زیادی برای گفت داریم و نباید تصور شود که مدیران در یک طرف میز هستند و از مشکلات و دردها خبر ندارند در حالی که همه ما در کنار میز حاکمیت نشسته ایم و در مشکلات و دستاوردها ما نیز سهیم هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با یادآوری دغدغه‌های وزیر کار گفت: بخش زیادی از آمال و آرزوهای جامعه کارگری در این دوران ریل گذاری شده و بخشی از قوانین با دستور شخص وزیر زودتر از زمان تعیین شده اجرایی شد و در این میان ضمن این که کارهای خوبی صورت گرفته هنوز با چالش مواجهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف نیز می‌توان یکی از ارزشمندترین کارها را بیرون آمدن «شستا» از تاریک خانه و شفاف شدن آن دانست و امروز هر شهروندی به عنوان سهامدار این مجموعه می‌تواند در حوزه مدیریت شستا نقش ایفا کند و دیگر کسی نمی‌تواند فشاری برای انتخاب هیئت مدیره آن داشته باشد بلکه سهامداران تصمیم‌گیرنده این مجموعه هستند.

گروسی بیان کرد: در موضوع ارائه تسهیلات ۱۲ درصدی به واحدهای تولیدی و صنعت به جهت آسیب کرونا مردم باید بدانند این تسهیلات به چه کسانی پرداخت شده و کارگران قادر هستند در خصوص دریافت تسهیلات کرونا از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی مطالبه گری کنند.

وی گفت: اما در چنین شرایطی وقتی عده‌ای دنبال این هستند که چه کسی مدیر شده و یا حذف شود نشان می‌دهد که برخی دنبال کار کردن و کیفیت امور و نتیجه کارها نیستند و مشکلات ما ناشی از این رویکرد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در هیچ وزارتخانه‌ای تصمیمات به اندازه وزارت کار از پایین‌ترین سطوح و بدون مشارکت جامعه هدف اتخاذ نمی‌شود و این تعامل در جهت رضایتمندی جامعه هدف است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز