خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبرداد:

برای حوزه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۵۵

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: برای کاهش آسیب و جبران خسارت به کسب و کارهایی که از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، دولت ۷۳۱ میلیارد تومان در قالب ارایه تسهیلات به استان قزوین تخصیص داده که آخرین مهلت ثبت نام از متقاضیان پایان تیرماه و آخرین مهلت جذب آن نیز تا پایان مردادماه سال جاری تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه ستاد کرونا تصریح کرد: از ۱۳ هزار و ۴۳۷ تست انجام شده تاکنون ۲۸ درصد آن مثبت بوده در حالی که میزان تست دهندگان کرونا تا پایان موج نخست در استان ۹ درصد بودند.

وی ادامه داد: بعد از پشت سر گذاشتن پیک نخست ویروس کرونا در استان قزوین و به علت ندانم کاری و اهمال کاری‌های خود، متاسفانه تاکنون هزینه‌های زیادی را برجای گذاشته‌ایم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه به نام دستورالعمل‌های کرونا، در واقع با انجام برخی اجتماعات و برگزاری مراسم‌ها آن را دور می‌زنیم، تصریح کرد: به علت روند رو به رشد مبتلایان به کرونا و احتمال شیوع بیشتر و به جهت جلوگیری از اشاعه آن از سالن‌های آمفی تئاتر و مهمانسراهای استان خواسته شده از ارایه هرگونه خدمات خودداری کرده و تمامی جشن‌ها، مراسم‌ها، کلاس‌های آموزشی، معارفه‌ها و تجمعات عمومی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با تاکید بر ذخیرسازی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شرایط وخیم، افزود: هم اکنون از ۳۸ واحد تولیدی ماسک در استان، ۱۸ واحد با تولید روزانه ۱۲۰ هزار عدد ماسک فعال هستند و برای فعالیت دوباره واحدهای تعطیل شده نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

حبیبی اضافه کرد: ایستگاه‌های توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده با نرخ پایین نیز در سطح شهر باید گسترش یافته و نظارت‌های مستقی و لازم نیز از سوی دستگاه‌های متولی به عمل آید.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان در خصوص اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: بعد از حوزه بهداشت و درمان، متاسفانه بانک‌ها بالاترین آمار تلفات را در رابطه با این بیماری داشته‌اند که این مساله به بانک مرکزی نیز منعکس داده شده تا مدیران متخلف در این زمینه معرفی شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز