خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد؛

اصلاح و تغییر رویه تامین مالی واحدهای صنعتی از بانک به بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۴۳

استاندار سمنان گفت: واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ استان برای رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی وارد بازار سرمایه شوند و تحریم ها فرصتی ارزشمند برای تغییر نگرش از سوی صنعتگران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نفع تولید و افزایش اشتغال در کشور است.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی با وجود مشکلات عدیده ی موجود در بازار ، به محدودیت‌های مالی دولت نیز توجه نمایند.‌

استاندار سمنان با تاکید بر این نکته که جهش تولید نیازمند تغییر نگرش است گفت: این راهبرد دارای مولفه های مختلفی می باشد که باید تمامی مدیران و تولیدکنندگان نسبت به این موضوع درک اصولی داشته باشند.

آشناگر اضافه کرد: تامین مالی واحدهای صنعتی با توجه به بازار سرمایه در دستور کار واحدهای صنعتی باشد و اکنون ۷۰۲ نماد صنعتی در بورس فعال است و بسیاری از واحدهای صنعتی استان از ظرفیت بازار سرمایه به خوبی استفاده می کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: بورس و بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای توسعه اقتصاد برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد منابع تامین‌ مالی واحد صنعتی کشور بانک ها هستند، ادامه داد: باید این رویه اصلاح شود و تولید کنندگان نیز از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.

آشناگر تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان سمنان وارد بازار سرمایه شوند و از ظرفیت بورس برای توسعه اقتصادی بهره ببرند.

آشناگر تصریح کرد: بخش خصوصی ایده های خود را به نماینده عالی دولت در استان سمنان انتقال داده ودولت را حامی خود بداند و یقین داشته باشد که متولیان امر تمام‌‌ قد برای گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی تلاش می کنند.

آشناگربا اشاره به این مهم که تحریم‌ باوجود مشکلات، فرصت تحول را نیز ایجاد می‌کند تصریح کرد: دستگاه های نظارتی و اجرایی استان برای رفع مشکلات و روان سازی مقرارت برای جهش تولید تلاش می‌کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: بسیاری از مشکلات بخش صنعت و تولید که در دیگر استان‌های کشور وجود دارد در سمنان وجود ندارد و دغدغه های این واحدها در قالب پیگیری های مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دیدار با وزرا و مدیران کشوری پیگیری می شود.

آشناگر اضافه کرد: روان سازی مقررات برای بهبود کسب و کار مورد توجه دولت بوده و نگرش مردم استان سمنان در جذب سرمایه گذار بی نظیر است و مسئولان برای حضور همه جانبه فعالان اقتصادی در عرصه صنعت و تولید آمادگی دارند.

 در این آیین ۱۷ واحد تولیدی ، یک طرح نمونه صنعتی و یک پیشکسوت نمونه صنعتی تجلیل شدند.

آریا ترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، آسیا لنت، الگانت، فروسلیس ایران، تولیدی شیمیایی کلران، رویان دارو، داروسازی ثنامد، شیمیایی انرژی سمنان، سیمان شاهرود، صالح گچ، کندر، نقش جبه پارس، هدیش سبز پارسه، سیم و کابل دامغان، پاسارگارد صنعت باطری، املاح معدنی ایران و طرح فرآوری معدنی پرشیا اروپا به عنوان واحدهای نمونه و طرح نمونه صنعتی و تولیدی برگزیده شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز