خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خبر داد:

اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مرداد ماه/ خدمت رسانی خانه کارگر اصفهان در زمان شیوع کرونا متوقف نشد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۲۷

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: قریب به 70 درصد جمعیت کلانشهر و استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ولی خدمات ارائه شده به این قشر متناسب با جمعیت افراد تحت پوشش نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اصغر برشان در نشست خبری هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: خانه کارگر به عنوان کنفدراسیون کارگری همواره تلاش کرده از حقوق صنفی کارگران دفاع کند.

وی افزود: جامعه کارگری توانست تابوی شکسته شده تعیین حداقل دستمزد بدون حضور نماینده کارگران را به نفع نیروی حقوق بگیر خود تغییر دهد و با همکاری و تعامل کانون های بازنشستگی سراسر کشور و خانه های کارگر توانستیم افزایش 15 درصدی حقوق را به 26 درصد برسانیم.

این فعال حوزه کارگری خاطرنشان کرد: سالیان مدیدی است که بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بسیار کمتری نسبت به بازنشستگان لشکری و کشوری دریافت می کنند که با پیگیری های مستمر موفق به اجرای آن از اول مرداد ماه سال جاری شدیم.

وی افزود: از طریق نمایندگان جامعه کارگری موفق به اجرای قانون همسان سازی حقوق که در برنامه توسعه پنجم مصوب شده بود، شدیم و حالا پیگیر مبحث درمان هستیم.

برشان ادامه داد: در مواقع سیل و زلزله و شیوع بیماری های واگیر دار مانند کرونا، طبق قانون دولت موظف به تامین تجهیزات و منابع و خدمات برای عامه مردم است؛ در حالیکه دولت این وظیفه را به صورت دستوری به تامین اجتماعی محول کرد و با وجود کمبود تعداد بیمارستان های تامین اجتماعی در استان اصفهان، دو بیمارستان غرضی و زهرای مرضیه نجف آباد به کرونا اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: ما در تامین اجتماعی با معضل درمان و تامین تجهیزات این حوزه مواجه هستیم. به این معضل نبود خدمات ویژه درمان سالمندان بازنشسته را اضافه کنید تا به وخامت اوضاع پی ببرید.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 300 هزار میلیارد تومان بدهکاری دولت ها به صندوق تامین اجتماعی حاصل 40 سال مدیریت نادرست است گفت: با وجود کاهش ارزش پول ملی به صورت لحظه ای، افزایش 26 درصدی حقوق پرفایده نبود، ولی خوشحالیم که با تلاش صنف کارگری و کانون های بازنشستگان و خانه های کارگر موفق به افزیش این مقدار شدیم.

وی تصریح کرد: افزایش 15 درصدی نرخ دستمزد در اسفند سال گذشته با وجود تورم 41 درصدی بسیار ناعادلانه بود و در شرایط فعلی که موفق به افزایش دستمزد به 26 درصد شدیم، به صورت لحظه ای شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم و عملا کارگر و بازنشسته کارگری در مضیقه هستند، چراکه به گفته بانک مرکزی تورم در همین چهار ماهه اول سال جاری بسیار بالا تر رفته است.

برشان یادآور شد: خانه کارگر اصفهان تلاش کرد تا در زمان شیوع کرونا نیز به خدمت رسانی به قشر زحمت کش کارگر ادامه دهد و از این بابت از هیچ تلاشی فروگذار نبودیم.

انتهای پیام/
غزل مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز