خبرگزاری کار ایران

در نشست اعضای کانون بازنشستگان با مدیرکل تامین اجتماعی فارس مطرح شد:

همسان سازی حقوق بازنشستگان مطابق با گرانی ها انجام نشد/دولت نهم و دهم با شعارهای پوپولیستی افراد زیادی را سر سفره تامین اجتماعی نشاند/طلب 1200 میلیادری تامین اجتماعی فارس از کارفرمایان استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۲۰

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس و رئیس کانون بازنشستگان استان با بیان اینکه در سال های گذشته نرخ حقوق کارگران تنها 6 درصد افزایش یافت گفت: نباید فراموش کرد که در همان سالها نرخ تورم حدود 40 درصد بود که این مهم سبب شد آسیبی به جامعه کارگری وارد کند که تا به امروز آثارش برجا بماند.

به گزارش ایلنا، علی راستگو در نشستی که به مناسبت روز تامین اجتماعی با مسئولین این اداره در استان برگزار کرد، با اشاره به اینکه دولتمردان باید جهت خلاهایی که در بخش حقوق و دستمزد کارگران وجود دارد تدابیر مناسب را اتخاذ کنند، افزود: اگرچه در حال حاضر موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد اما نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی هم کالاها روز به روز در حال گران شدن هستند.

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس در ادامه با بیان اینکه هیچ کدام از بازنشستگان نقشی در کنترل نرخ تورم ندارند، ادامه داد: جامعه کارگری و بازنشستگان همواره در روز تامین اجتماعی خواستار بازگشت به استقلال این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان همواره خواستار از بین رفتن تبعیض در جامعه هستند، ادامه داد: جامعه کارگری همواره از گذشته تاکنون در کنار دولتمردان ایستاده است و حمایت های خود را همواره از دولت تدبیر وامید دریغ نکرده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان در ادامه با اشاره به اینکه کارگران به هیچ وجه از پرداخت مالیات استفاده و بهره نمی برند ، ادامه داد: جامعه کارگری وبازنشتسگی همواره خواستارند که تبعیض های موجود رفع شود.

دولت نهم و دهم با شعارهای پوپولیستی افراد زیادی را سر سفره تامین اجتماعی نشاند

بازرس کانون بازنشستگان شیراز در ادامه با اشاره به اینکه برخورد دولت با جامعه بازنشستگان و کارگران در شان این جامعه بزرگ نیست، گفت: اگرچه صندوق بازنشستگی به کارگران و بازنشستگان تعلق دارد اما متاسفانه جامعه بازنشستگی و کارگری استان همواره نقشی در تعیین سرنوشت خویش هستند.

زهرا درویشی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت نهم و دهم با سر دادن شعارهای پوپولیستی جمعیت بسیار زیادی را بر سر سفره تامین اجتماعی نشاند، افزود: این در حالیست که دکتر احمدی نژاد در سفرهایی به شهرستان ها و روستاها داشت هر فرد با حرفه ای را که مشاهده می کرد زیر پوشش تامین اجتماعی آورد که این مهم باعث شد بدهی دولت به سازمان تامین جتماعی روز به روز افزایش یابد.

رئیس اتحادیه رئیس اتحادیه زنان کارگر استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه شرکای اجتماعی تامین اجتماعی هیچ نقشی در انتخاب رئیس این سازمان ندارند، افزود: انتخاب رئیس سازمان تامین اجتماعی توسط دولت از مشکلات این سازمان به شمار می رود و نباید فراموش کرد زمانی که رئیس تامین اجتماعی توسط دولت انتخاب می شود به هیچ وجه نمی تواند جهت تامین نیازهای بازنشستگان و جامعه کارگری انتقادی به دولت داشته باشد.

بازرس کانون بازنشستگان شیراز ادامه داد: اگر بازنشستگان از همان روز اول و زمانی که شاغل بودند مبلغی را که به تامین اجتماعی پرداخت کرده بودند،  پس انداز می کردند بی شک در حال حاضر وضع و روز بهتری داشتند.

درویشی در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد عضو فعال جامعه عضو صندق سازمان تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: اما گاهی تصمیم گیری این صندوق بر عهده کسانی بوده که توانستند بر اساس رابطه خویشاوندی و رانت در این مسند قرار بگیرند.

طلب 1200 میلیاردی تامین اجتماعی فارس از کارفرماهای استان

مدیر کل تأمین اجتماعی فارس هم در ادامه با بیان اینکه حدود دو میلیون وسیصد هزار نفر در استان فارس زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: بیش از 210 هزار نفر هم مستمری بگیر و بازنشسته در استان فارس تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

ابراهیم کشاورز با اشاره به اینکه اداره کل تامین اجتماعی ماهیانه مبلغی بالغ بر 400 میلیارد  تومان حقوق به جامعه بازنشستگی پرداخت می کند، افزود: سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت هزینه درمان افراد تحت پوشش ماهیانه 150 میلیارد تومان به مراکز درمانی استان پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه میزان وصولی سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه افراد ماهانه مبلغی بالغ بر 400 میلیارد تومان است، افزود: اگرچه سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه از بودجه دولت استفاده نمی کند بنابراین نباید فراموش کرد که اداره کل تامین اجتماعی فارس در بخش درآمد هزینه یکی از استان های زیان ده محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان طلب تامین اجتماعی استان از کارفرماهای فارس مبلغی بالغ بر 1200 میلیارد تومان است، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه وصول این طلب برای سازمان تامین کمی سخت ودشوار شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز