خبرگزاری کار ایران

مدیر داخلی خانه کارگر اصفهان مطرح کرد:

رونق سفره کارگران و بازنشستگان با پرداخت بدهی صد هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۱۷

مدیرداخلی خانه کارگر اصفهان گفت: اگر صد هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به صندوق تامین اجتماعی پرداخت می‌شد، سفره کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی پررنگ تر از این بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابراهیم فتحیان با گرامیداشت یاد مرحوم ابوالقاسم سرحدی به عنوان فعال و دلسوز قشر کارگر اظهار داشت: در حالی هفته تامین اجتماعی را گرامی می داریم که از 40 سال پیش تاکنون، دولت ها بیش از 300 هزار میلیارد تومان از این صندوق پول قرض گرفته و پرداخت نکرده اند.

وی ادامه داد: اگر در شرایط فعلی صد هزار میلیارد تومان از بدهی دولت‌ها به این صندوق پرداخت می‌شد، دریافتی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی رقمی بالاتر از آنچه امروز دریافت می‌کنند، بود و سفره‌هایشان رنگین تر می شد.

این فعال حوزه کارگری با اشاره به اینکه سفره تامین اجتماعی محدود است، تاکید کرد: مشکل از جایی شروع شد که مسئولان نا آشنا به درد و مشکلات مردم در مجلس شورای اسلامی هربار که مشکلی برای اشتغال پیش آمد، بیکاران بخش های مختلف را سر سفره تامین اجتماعی نشاندند، چرا که دولت ها نخواستند به مسئولیت‌های خود در زمینه اشتغال و بیکاری عمل کنند.

وی یادآور شد: مشکلات تامین اجتماعی به نوع نگرش دولت و مجلس مربوط می شود. این دو نهاد تصمیم‌گیرنده مدیریت تامین اجتماعی هستند، در حالیکه با عضویت 55 درصد مردم کشور در این صندوق، خود مردم باید تصمیم بگیرند چه افرادی در راس اداره سازمان باشند.

این عضور شورای حل اختلاف اداره کار تصریح کرد: پنجاه و پنج درصد مر‌دم کشور سهام دار و سرمایه دار صندوق تامین اجتماعی هستند؛ درحالیکه هیچ نقشی در انتخاب مدیران آن ندارند و تنها نظاره گر تصمیماتی هستند که دیگران برای آنها می گیرند. نتیجه این تصمیمات هم کوچک شدن سفره‌های مردم و شرمندگی بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی در برابر خانواده های شان است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد حضور سالمندان بازنشسته در مشاغلی مانند تمیزکاری و نظافت هستیم؛ درد بزرگی است. این افراد مجبورند برای تامین مخارج خود بازهم کارکنند و مراقب باشند بیمه از این موضوع مطلع نشوند تا مبادا بیمه و مستمری شان دچار مشکل شود.

فتحیان تاکید کرد: بزرگ ترین ضربه به صندوق تامین اجتماعی در دولت نهم و دهم زده شد که هشت مدیرعامل عوض کرد و هر مدیری خواسته ارباب را رعایت نمی کرد برکنار می شد. بیشترین قرض از صندوق در زمان محمود احمدی نژاد بود که بازپرداختی هم نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز