خبرگزاری کار ایران

کرمی خبر داد:

کاهش حدود ۵۰ درصدی تردد مسافران در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۵۵۲

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری ۵۸۶ هزار و ۶۸۸ مسافر در سطح استان تردد داشتند که نشان از کاهش حدود ۵۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فریبرز کرمی درباره نحوه رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان عمومی اتوبوس بین شهری اظهار داشت: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نسبت به این مهم اقدام می‌شود.

وی افزود: مدیریت پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و نظارت بر گندزدایی و ضدعفونی مستمر، تمهیدات ویژه به منظور تهویه هوای درون ناوگان مسافربری، عدم استقرار مسافران در فضاهای سرپوشیده و حذف فروش‌های حضوری بلیط اتوبوس از جمله این تدابیر اندیشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر موضوع در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ مطرح و با فرد یا شرکت خاطی بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

کرمی گفت: تعداد مسافرین در اتوبوس‌های بین شهری با رعایت فاصله اجتماعی بسته به نوع و ظرفیت ناوگان متغیر است.

وی عنوان کرد: تعاونی‌ها در خصوص رعایت موارد بهداشتی ناوگان اتوبوسی و مسافری ملزم به ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل قبل از اعزام توسط رانندگان شرکت و مؤسسه حمل و نقل هستند همچنین بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی شرکت و مؤسسات حمل و نقل مسافر موظف هستند نسبت به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و پد الکلی بین مسافرین قبل از سوار شدن و حرکت اقدام کنند.

این مسئول گفت: همچنین رانندگان شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر جهت دفع پسماندهای موجود در ناوگان مسافربری به صورت بهداشتی اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در راستای ترغیب مسافرین به خرید اینترنتی بلیط و فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری اقداماتی انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال ۵۸۶ هزار و ۶۸۸ مسافر در سطح استان کرمانشاه تردد داشتند که این آمار در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۱۱۳ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ تعاونی و شرکت مسافربری در استان کرمانشاه موجود است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۰ شرکت حمل و نقل به صورت کتبی و ۱۵ شرکت نیز به صورت شفاهی تذکر دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز